Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Lågt t4 = lägre fertilitet?

Det gäller att alla värden är ok och inte ens då är det säkert att det hjälper. Jag har också Hashimoto och behandlades med Levaxin när jag försökte bli gravid. Hade perfekta värden men inget hände. Gjorde två ivf som inte tog. Hade perfekta värden hela tiden men mådde skit, frusen, trött, deppig, glömsk, ingen ork och en massa andra symptom samt var infertil.

Efter en massa bråk fick jag NDT (licensbelagd naturlig sköldkörtelmedicin gjord på frystorkad grissköldkörtel) och en månad senare var jag gravid. Spontant, tyvärr utomkvedshavandeskap. Fick lite strul med leveransen och bytte sort som inte funkade så bra. Bytte tillbaka och blev gravid efter ett par veckor. Sonen är tre år nu.

I januari i år tog jag ur kopparspiralen, i februari var jag gravid, även detta på den bra medicinen. Den sonen är en månad nu.

Du behöver läsa på och inte lita på läkarna. De kan väldigt lite och är ointresserade av sköldkörteln så det är lätt att bli felbehandlad om man inte kan nåt själv. Googla hypo2.info och "stop the thyroid Madness" för mer info, de sidorna är väldigt bra. Läs på allt annat du hittar om Hashimoto och hypotyreos och lycka till med barnalstrandet.

• Annelie 76

För min del spelar det ingen roll när jag tar medicinen, är inte så känslig. Däremot tar jag den inte med mjölkprodukter då kalcium hämmar upptaget.

Svar på tråden Lågt t4 = lägre fertilitet?