habiti skrev 2014-12-02 15:48:50 följande:
varför ska jag acceptera att folk mobbar mig bara för att jag är annorlundare? varför vill folk mobba någon som är sämre än dom? vi snackar om vuxna människor här nu, vad får dom ut av det? hur kan du öht ha dessa åsikter? du är medveten om att det inte är lagligt att mobba människor va?
du bevisar bara med din kommentar att människor som mår bra är onda, ni har det bra men ska ändå leta upp folk som mår skit och mobba oss? jag förstår inte hur såna som du tänker.
hade jag varit en perfekt människa som er, så hade jag aldrig gått runt och tryckt ner folk som är "nollor". jag hade snarare hjälpt dom.
verkar som att ni som gillar att trycka ned folk behöver lite motgång i era liv så att ni fattar hur det är.
Det finns folk som är annorlunda på ett behagligt sätt, dom är spännande, infallsrika, vänliga. Det är gott att vara tillsammans med dom och man har dom gärna som vän.
Och det finns folk som är annorlunda på ett obehagligt sätt, dom är griniga, hatiska, osociala. Man undviker att vara nära dessa, man skyr dom.
Du tillhör gruppen annorlunda på ett obehagligt sätt. När jag råkar sitta vid samma bord som dom flyttar jag gärna till ett annat bord, jag vill inte ha med dom att göra. Dom sprider negativ energi och man känner sej äcklig till mods resten av dagen.
Du, som du skriver själv, "hatar kvinnor av hela mitt hjärta" och du tycker att "dom har ingen logik. bortskämda jävlar är dom." Du pratar skit om min mor, min systr och min flickvän. Och vem tror du att du är? Den behagliga typen? Knappast, ska du veta, knappast.
Du har problem för att du är annorlunda. Du blir socialt bestraffad för att du är obehaglig till person. Och du tycker därför att du är mobbad. Dessutom inser du inte att dina problem börjar hos dej, hos dej själv. Bara du kan förändra din situation, ingen annan. Ingen annan bryr sej. Vem vill hjälpa en sån som du?
Du borde söka hjälp hos någon som är van att behandla folk som du. Näån kurativ hjälp eller psykolog. Så du får insikt vilken obehaglig typ du är och vad du kan göra för att bli åtminstone lite bättre.
Så kom inte och vräk ur dej din etter mot andra. Betrakta dej själv!