Man får blombud på jobbet!
Vad tycker du om en man får blombud på jobbet?
Min makes arbetskamrat fick det i fredags och det var minst sagt blandade reaktioner på hans jobb efter
Vad tycker du om en man får blombud på jobbet?
Min makes arbetskamrat fick det i fredags och det var minst sagt blandade reaktioner på hans jobb efter
Förstår inte varför man skickar blommor till arbetsplatsen, sånt borde man väl skicka hem till den man vill skicka isf.
Jag har skickat till min man 3 ggr. Det var uppskattat. Det har varit spontant när jag satt och tänkte på honom på jobb.
Det är väl gulligt. Men då får avsändaren se till att det inte är blommor som jag är allergisk emot.
Så länge man tar hänsyn till allergiker så ser jag inga problem med det, det är väl en romantisk gest. Men just med tanke på allergier bör man nog välja något annat om personen delar kontor (eller liknande) med många andra.
Bara mottagaren blir glad och inte supergenerad så ska väl resten strunta i det?
Beror väl lite på vad det handlar om, men generellt anser jag att om det är något privat ska det skötas på privat tid. Att skicka blommor på arbetstid till den man har ett förhållande med signalerar att man vill visa att personen är upptagen. Jag älskar att få blommor av min man, men skulle bli skitirriterad om han skickade dem till jobbet. För mig handlar det snarare om stt ge ett budskap till andra på jobbet.
Kul för hans skull. Såklart. Exakt vad skulle vara humoristiskt eller pinsamt?
Roligt for honom.
En kille pa mitt fd. jobb fick alltid blommor och heliumballonger skickade till sig av sin tjej (numera fru) pa sin fodelsedag. Ingen pa jobb missade att det var hans fodelsedag . Gick ju inte att dolja ballongerna (vi jobbade i cubics med "open space" sa ballongerna syntes var man an stod i lokalen).
En annan arbetskamrat fick chokladbud en gang pa sin fodelsedag (minns inte om det kom tillsammans med blommor, men troligtvis). Han och hans fru hade en period dar de forsokte overtraffa varandra i fodelsedagsuppvaktning och fodelsedagspresent (vet att han fick en fallskarmshoppning en gang), sa jag tror att just overraska honom med nagot skickat till jobbet (dar han inte forvantade sig det) var ett led i det och ett satt att uppmarksamma honom under hela dagens lopp (innan den riktiga presenten hemma).
Åh, vad gulligt hade jag nog tänkt, mest förvånad eftersom jag trodde det endast var i amerikanska tv-serier detta förekom
Mannnen hade nog fått en och en annan avundsjuk blick, vem vill inte ha blommor?
Vilken gullig gest! jag skulle nog bli lite avundsjuk om min kollega fick blommor.
Jag tänker att det beror på lite vad man jobbar med - på vissa arbetsplatser kan det nog vara olämpligt. Men överlag tycker jag det är en fin och gullig gest.
(och självklart är det bra att som någon nämner ta hänsyn till ev. allergiker)
Kul för hans skull. Såklart. Exakt vad skulle vara humoristiskt eller pinsamt?
Beror väl lite på vad det handlar om, men generellt anser jag att om det är något privat ska det skötas på privat tid. Att skicka blommor på arbetstid till den man har ett förhållande med signalerar att man vill visa att personen är upptagen. Jag älskar att få blommor av min man, men skulle bli skitirriterad om han skickade dem till jobbet. För mig handlar det snarare om stt ge ett budskap till andra på jobbet.
Men fy vad pinsamt. Jag skulle tycka att det vore jättejobbigt om min man skickade blommor till mitt jobb! Vill han visa att han älskar mig så får han göra det hemma och inte försöka visa mina kollegor hur gullig han är som skickar blommor till mig. Det känns nästan lite överdrivet och svartsjukt på nåt sätt...
Vad intressant att du tycker så! Jag har aldrig tänkt på det på det viset.
Jag tänker att de på jobbet inte vet vem det är ifrån. Det kan ju vara mamma eller bästa vännen lika gärna.
Hmmm... kanske skulle skicka blommor till maken.