styvbarn
En liten ettåring behöver säkert all närhet till sin pappa barnet kan få de här två nätterna i veckan. Både för att knyta an till sin pappa och för att känna trygghet. Gå in och läs i trådarna om samsovning, för att bättre få en uppfattning om hur viktigt det är för ett litet barn.
Känner du olust inför att sova i samma säng som ett litet barn du inte är mamma till, så får ni väl försöka ordna sovandet på ett annat sätt. Antingen att du sover ensam i ett annat rum, eller att pappan gör det med sitt barn. Vill pappan sova tillsammans med sitt barn så tycker jag du ska låta honom få göra det.
Jag måste säga att det blev väldigt mycket lättare att vara styvmamma efter att jag fick egna barn. Det är svårt att leva sig in i det där att barnen alltid är närvarande, om inte fysiskt så psykiskt, när man inte har egna barn. När sambons dotter var hos sin mamma var hon liksom "bortblåst" ur mitt medvetande medan sambon tänkte på henne väldigt mycket (mest pga att det inte funkar så bra hos mamman). Skulle jag vara ifrån mina egna barn veckovis hade det varit svårt att tänka på något annat. Det inser jag nu när jag själv är förälder.