• nickiz

att vilja ha sex trots att vi ska separera? Galen eller ej???

Detta låter säkert inte klokt.
    Min sambo sen 3,5 år kom hem och ville separera för 2 v sedan.
    Vi har pratat flera gånger om att separera för att vi inte får vårt förhållande att fungera. Han sluter sig som en mussla o jag vill prata, analysera, hitta vägar framåt. Han prioriterar sitt jobb högre än något annat. Trots att jag borde varit förberedd blev jag helt chockad. Detta säkert till stor del pga. att jag veckan före ställt till en scen hos hans föräldrar för att jag inte accepterar att de gör skillnad på barnen. det hela slutade med att jag smällde igen dörren o gick. 
    På fredagen hade hans föräldrar sagt till honom att han gärna fick fortsätta träffa mig men de ville aldrig mer se mig och jag var inte längre välkommen hos dem. Till saken hör att han o hans föräldrar delar företag ( ett stort framgångsrikt företag)
    Känns som hans föräldrar o syster tvingat fram detta.
    Hur som helst älskar jag honom fortfarande och längtar efter honom. Både i form av mental närhet men speciellt efter att ha sex med honom. Jag inser att det aldrig mer kommer bli vi även om vi båda skulle vilja gå tillbaka eftersom hans jävla familj aldrig kommer tillåta honom att träffa igen. Han är 40 år ?! Galet jag vet!!!!
    Helt sjukt faktiskt. Att en vuxen karl kan vara styrd av sina föräldrar o syster är inte klokt. När vi träffades sa han att hans ex o hans familj inte gick ihop och att det därför var jätteviktigt för honom att hans nya(jag) gick ihop med hans familj. Så ja man kan ju lugnt säga att historien upprepar sig.
    Förnuftsmässigt inser jag att vi inte kan fortsätta så här. Han försvarar mig inte en sekund utan låter dem terrorisera mig hur mkt dem vill. När vi varit ihop i 8 mån hade vi det första familjerådet där hans pappa försökte uppfostra mig......

• Svar på tråden att vilja ha sex trots att vi ska separera? Galen eller ej???
  • Anonym (C)

Jag tror att det är rätt vanligt att man fortsätter ha sex trots att man bestämt sig för att separera. Jag och mitt ex bodde ihop ett par månader (av praktiska skäl) efter att vi bestämt oss för att separera och hade sex under den tiden.

• Anonym (...)

Jag å mitt ex va tillsammasn i 11 år innan vi separerade. Vi forsatte ha sex i över ett år efter det. Vi träffades endast för att ha sex under den perioden.

• Anonym (Sammalika)
    Anonym (...) skrev 2014-11-30 19:03:14 följande:

Jag å mitt ex va tillsammasn i 11 år innan vi separerade. Vi forsatte ha sex i över ett år efter det. Vi träffades endast för att ha sex under den perioden.

Jag är den situationen nu. Hur gick det för er? Varför fortsatte ni ha sex?
  • Anonym (...)
    Anonym (Sammalika) skrev 2014-11-30 20:40:32 följande:

Jag är den situationen nu. Hur gick det för er? Varför fortsatte ni ha sex?

Jag tro det va våran separations terapi som bestod av bra sex tillsammans. Nu är vi båda i nya föhållande och har ett bra sammarbete med barnen och annat som behövs.
  • Anonym (Lilly)

Varje gång ni träffas borde du tvinga din man att skicka sms till sin mamma att han haft sex med dig och att han älskar det. Kan dom så kan du!

• Anonym (Sammalika)
    Anonym (...) skrev 2014-11-30 21:23:00 följande:
    Jag tro det va våran separations terapi som bestod av bra sex tillsammans. Nu är vi båda i nya föhållande och har ett bra sammarbete med barnen och annat som behövs.
    Jag tycker det är jättesvårt att veta hur jag ska förhålla mig till allt. Han säger att han fortfarande har känslor för mig men att han står fast vid sitt beslut. Jag har ju sex med honom för att jag vill vara med honom vilket han vet. Vi har varit separerade sen september men han gjorde slut i mars men däremellan var allt som vanligt så jag skulle inte säga att jag varit singel sen mars. Jag känner ju att jag inte kan gå vidare så länge det här fortsätter.

Slutade ni ha sex för att någon av er träffade en ny?
  • Anonym (Inte så klokt)

Tror inte det är så klokt. Om båda är överens om att separera är det en annan sak. Men om en hoppas på att återförenas är det inte så klokt.

Personligen hade jag aldrig kunnat fortsätta ha sex när jag lämnade mitt ex. Även om jag fortfarande tände på honom och älskade honom. Han var jätteledsen och det skulle kännas som om jag utnyttjade honom.

• Anonym (...)
    Anonym (Sammalika) skrev 2014-12-01 16:50:32 följande:

Jag tycker det är jättesvårt att veta hur jag ska förhålla mig till allt. Han säger att han fortfarande har känslor för mig men att han står fast vid sitt beslut. Jag har ju sex med honom för att jag vill vara med honom vilket han vet. Vi har varit separerade sen september men han gjorde slut i mars men däremellan var allt som vanligt så jag skulle inte säga att jag varit singel sen mars. Jag känner ju att jag inte kan gå vidare så länge det här fortsätter.

Slutade ni ha sex för att någon av er träffade en ny?

Vi dejtade andra under tiden men vi hamnade förr eller senare i samma säng ändå.

Fast en dag kändes det bara som att vi va färdiga med varandra å det va inte svårt att acceptera det. Givetvis tror jag båda ville va helt säkra på att det va helt slut innan vi tog steget fullt ut att sluta ha sex med varandra. Inget jag ångrar idag att vi levde på det viset ett tag.

Men förstår om du tycke det är jobbigt om den ena vill mer än en andra
  • Anonym (Big no-no)
    Att fortsätta ha sex efter man bestämt sig för att skiljas är som att spela roulette med sina känslor, det är min personliga erfarenhet. Ofta är det den ena parten som initierat skilsmässan, då ligger den andre mentalt efter i processen. Om man då fortsätter vara intima med varandra riskerar den som blir lämnad att hålla kvar vid det gamla, med falska förhoppningar om att allt ska lösa sig. Jag avråder bestämt från sex under separationsprocessen. Den som lämnar bör vara så pass förstående och ansvarsfull att man avstår sex av hänsyn till den man lämnar efter sig.
  • Anonym (jodå)

Vi ligger med varann trots att mitt flyttlass går om 3 veckor. Och vi kramas oxå en hel del.
    Det är inte pga sexet som vi separerar. Pga min idiotiskt otrohet.

• Anonym (Man)
    Anonym (jodå) skrev 2014-12-04 10:26:10 följande:

Vi ligger med varann trots att mitt flyttlass går om 3 veckor. Och vi kramas oxå en hel del.
    Det är inte pga sexet som vi separerar. Pga min idiotiskt otrohet.

Kan ni inte hitta tillbaks till varandra då, eller är du på väg till den du var otrogen med?
  • Anonym (Nice)

Min man och jag separerade för två månader sen. Har varsitt boende (barn ihop).

Eftersom vi alltid haft ett jättebra sexliv blev det att vi hamnade i säng med varandra 1,5 vecka efter skilsmässobeslutet. Min man sa dagen efter att han inte pallade ha bara sex med mig utan isf ha ett förhållande med. Jag var då klar och tydlig med att säga att vårt förhållande inte går att laga (har varit för mycket destruktivitet de senaste åren från min mans sida) utan att jag bara kan tänka mig att träffas för sex. Efter några dagar var det han som tog initiativ. Efter det har vi gjort överenskommelsen att fortsätta ha sex tills någon av oss träffar någon ny. Jag känner att mina känslor för min man allt mer försvinner. Det är nog bara tal om max ett par månader sen pallar kan jag nog inte mer. Han är fortfarande fin och attraktiv i mina ögon och det klickar sexuellt men jag känner själv att det inte funkar i längden. Njuter dock av det så länge det varar. Han kanske träffar en ny kvinna snart och då bryts vårt "avtal".

Svar på tråden att vilja ha sex trots att vi ska separera? Galen eller ej???