Inlägg från: Anonym (ingen ork) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ingen ork)

vill inte!

Jag är gravid v. 8 och ska göra abort i veckan. Jag vill inte, men jag måste för jag orkar inte med förhållandet med barnets pappa..

Jag har fast jobb , lägenhet och ett barn sedan tidigare.. Är 24 år och har ingen utbildning eller körkort..

Jag är trygg i mig som mamma osv.. Men förhållandet. Vi älskar varandra osv men han har inget stabilt jobb..och är inte stabil emotionellt.. Vi bråkar dagligen och jag känner mig helt slutkörd av att hur dåligt vi har det nu. Första gången i förhållandet vi har det så svårt och det känns som om jag inte orkar ta mig igenom det.. Jag fattar inte hur man gör det.. Vill bara skicka honom åt helvete...

Men så kom nyheten... Och det har inte blivit bättre av det. Vi var glada... Men sen kommer bråken.. Om ingenting egentligen... Varför har vi börjat bråka så mycket. Känns som om han trampar på mig och tappat respekten helt.. Jag hatar att man har en tidsgräns att bestämma sig för något som är så viktigt:(

• Svar på tråden vill inte!
  • Anonym (ingen ork)

Men ska jag ha två barn med olika pappor och va ensamstående? Känns så "fel" moralisk sätt ... Jag vill ju behålla. Abort har ju kommit in i huvudet bara pga. hur han är... Och sen måste jag ju ha med honom att göra livet ut också:(

• Anonym (ingen ork)

Att han skulle vara en bra pappa är ingen tvekan om för att han är det med mitt barn sedan tidigare förhållande.. Men jag förstår inte varför en graviditet kommer nu när vi har det som värst. Känns så orättvist...

• Anonym (ingen ork)

Har fortfarande inte gjort abort men blir mer och mer trygg med valet att göra det. Jag orkar ju med ett till barn. Jag orkar däremot inte med bråken, med hans sätt att agera, med honom öht. Om det inte hade varit han som är pappan hade jag behållt utan tvekan.. Jag har gett mig själv 10jan som slutdatum för en abort. Men är fortfarande tveksam. Jag vet att jag inte skulle ångra mig om jag behåller.. Men abort är ett sätt att undvika alla de bråken som är på väg att komma. (nu pratar vi inte med varandra just pga det var för mycket för mig och jag tolererar inte sånt)

• Anonym (ingen ork)

Jag har redan slängt ut honom.

• Anonym (ingen ork)

Han vill ha barnet. Bråken handlar ju om att han måste skärpa till sig, ta ansvar över sitt liv osv.. Han är helt vilsen i livet. Gör ingenting om dagarna osv..

Svar på tråden vill inte!