• Anonym (Hoppla)

Du som äter SSRI, kan du få orgasm?

Skulle vilja veta om ni som äter ssri kan få orgasm?, vilken medicin äter ni?

Skulle behöva börja med sådan medicin men de sexuella biverkningarna gör att jag inte vågat börja än. Sexet och att kunna få orgasm är oerhört viktigt för mitt välmående.

Ska jag börja kommer det bli Sertralin eller Fluoxetin.

Snälla, säg att detta inte är en biverkning som drabbar alla på SSRI!

• Svar på tråden Du som äter SSRI, kan du få orgasm?
  • Anonym (BT)

Sämre sexlust, kan få orgasmer men det är betydligt svårare än innan tyvärr. Väldigt frustrerande, men eftersom jag får må bra när jag äter dessa mediciner är det värt det alla gånger om. Ofta är ju inte sexlusten på topp när man mår dåligt heller. Äter sertralin sen några år.

• Anonym (ja)

Det är en väldigt vanlig biverkan på alla såna mediciner....

Jag äter Venlafaxin och fick inga orgasmer i början... men efter ca 6 månader så fick jag orgasm igen Samma när jag åt Sertralin.

• Anonym (SSRI)

Är man och har testat tre SSRI.
    Escitalopram.:Höjd sexlust, aningen svårare att få orgasm men skönt länge innan utlösning.
    Sertralin: Oförändrad sexlust, svårare att få orgasm.
    Paroxetin: Höjd sexlust. Måste jobba hårt för orgasmen men den belönas i slutändan.

• Anonym (Hoppla)
    Anonym (SSRI) skrev 2014-12-01 14:05:00 följande:

Är man och har testat tre SSRI.
    Escitalopram.:Höjd sexlust, aningen svårare att få orgasm men skönt länge innan utlösning.
    Sertralin: Oförändrad sexlust, svårare att få orgasm.
    Paroxetin: Höjd sexlust. Måste jobba hårt för orgasmen men den belönas i slutändan.

Då kanske jag skulle be om Escitalopram, höjd sexlust låter ju bra och att du kunde få orgasm.

Kan ju tillägga att jag är tjej.
  • Anonym (SSRI)
    Anonym (Hoppla) skrev 2014-12-01 14:20:05 följande:
    Då kanske jag skulle be om Escitalopram, höjd sexlust låter ju bra och att du kunde få orgasm.

Kan ju tillägga att jag är tjej.
    Ja gör det. Det är ett väldigt vanligt SSRI som skrivs ut i stor grad. Värt att nämna är att alla reagerar olika på olika preparat. Biverkningsprofilerna ser annorlunda ut från person till person.
    Det finns personer som får lägre sexlust av escitalopram också. Det handlar om att testa sig fram. Det där är min upplevelse av det. Escitalopram var helt klart bäst vad det gäller den punkten. Det enda jag tänkte på var sex och kunna komma flera gånger inom en timme. Som MAN!
    Blev jobbigt i längden.
  • Anonym (Lo)

Jag äter 100mg sertralin, har sedan innan dålig sexlust och när jag började med sertralin för 4 månader sedan kändes det helt hopplöst. Noll sexlust och kunde inte få orgasm.

Nu när jag börjat må bättre, när jag märker att tabletterna verkligen börjat verka som dom ska, så har sexlusten kommit igång mer än innan jag började med sertralinet. Men det tog 3 månader ungefär.

• Anonym (SSRI)

Kan tillägga att vad många gör för att minska/ta bort eventuella sexuella biverkningar, som tyvärr är ganska vanligt, är att sätta till Voxra(Bupropion). Antingen som tillägg eller ersättning.
    Voxra är mer aktiverande och uppiggande, då det verkar på noradrenalin och dopamin istället för enbart serotonin som SSRI gör.
    Tas dessa ihop har man sett kliniskt att de sexuella bieffekterna inte blir lika utpräglade.
    Ökad sexlust är en vanlig biverkan av voxra. Om man nu ser det som en biverkan dvs ;) Är man en kille utan flickvän och dessutom oskuld är det INTE bra kan jag säga.
    Hade jag haft en tjej under tiden jag åt escitalopram hade hon blivit tillfredställd i alla fall kan jag garanterat säga.

• Anonym (Testa!)

Fontex för några år sedan och då fick jag inte orgasm. Nu citalopram och får utan problem orgasm.

• Anonym (87)

Åt Sertralin och hade i princip NOLL sexlust under de månaderna, de få gånger jag och min sambo försökte ge mig orgasm gick de verkligen inte. De var precis som det området förlorade känseln nästan.. vi gav upp. De slet på relationen att sexet blev så.

Bojkottade medicinen nyligen och nu är min sexlust tillbaka igen och får orgasm på nolltid igen :D Var rädd att det skulle dröja att gå tillbaka det..

• Cookieh

Jag åt Sertralin i många år. Hade mindre sexlust men inga som helst problem med att få orgasm när jag hade sex.

• Anonym (Anna)

Åt sertralin i fem år, har nu ätit venlafaxin i ett år. Har inte fått vare sig minskad sexlust eller svårare att få orgasmer :)

• Anonym (3barnsmor)

Har ätit SSRI i flera år, har inga problem med att få orgasm.

• Anonym (Hoppla)
    Anonym (3barnsmor) skrev 2014-12-02 09:38:55 följande:

Har ätit SSRI i flera år, har inga problem med att få orgasm.

Då finns det hopp, det enda jag kan göra är ju att testa, funkar det inte med sexet så är det bara att sluta.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Hoppla) skrev 2014-12-02 12:47:35 följande:
    Då finns det hopp, det enda jag kan göra är ju att testa, funkar det inte med sexet så är det bara att sluta.
    Absolut! Ge det ett försök! Jag har som sagt inte märkt av några problem alls med sexlivet eller orgasmerna, trots fem års knaprande av SSRI :)
Svar på tråden Du som äter SSRI, kan du få orgasm?