svankrygg
finns det nåt man kan göra åt svankrygg?
finns det nåt man kan göra åt svankrygg?
ingen som har svankrygg?
Träna ryggmuskulaturen hjälper för en del med svankrygg..
hur gör man det då?
Ja du.. Svårt att förklara såhär.. Men gå till ett gym så finns det nog någon som kan hjälpa dig.. Eller kontakta sjukgymnastik..
okej
ja, som sagt...träna ryggen och särskilt svanken. De hjälper dej att bygga upp musklerna där runt, så att du inte behöver ha ont. Men om man är svankig så är man ...men man kan träna bort en del av det! Svankighet innebär ju att ditt bäcken är framåttippat....så tänk på att inte tippa fram de (svanka) i onödan i vardagen, då kan ev. smärtor kanske lindra lite,..
Jag svankar en del, svankade värre förr.. Jag borde träna ryggen för att slippa framtida besvär.. SOm yssanlull skriver så är det viktigt att tänka på att inte svanka i onödan.. Försök att sitta rejält rakryggad så mycket du orkar..I början orkar man inte mycket alls, men tillslut så byggs musklerna upp av enbart det lilla faktum at man sitter rak i ryggen..
Lycka till!!
jag hari nte direkt ont av det, bara när jag sitter längre stunden. men då får jag inte direkt ont i svanken utan lite ovanför. men jag ska kolla lite, får väl följa med min syster på gym. hon som är så hurtig
till o med när jag sitter rak i ryggen svankar jag. och när jag ligger på rygg är det som ett mellanrum vid ryggen o madrassen
Ja, men helt rak i ryggen kan inte alla bli, men man kan träna bort en hel del..
okej, jag vill
jo, men ja har samma problematik med min svank...
men man lurar sej själv och tror att man sitter rak i ryggen när man "sträcker sej"....men de är inte där nere i svanken du ska sträcka på dej, utan högre upp i ryggen.
Vi som har svank har ofta (även om de inte syns!!) en ganska "kutig" rygg där uppe och de är Den du ska sträcka på, så du ska inte sträcka dej där nere så att du svankar ännu mer, då gör du tvärtom.
och de är viktigt att man gör rätt övningar när man ska träna upp ryggen, så att du inte skadar den när du försöker träna upp den! Få tid hos en PT och få bra och riktiga råd.
de jag menade var att du ska sträcka upp mellan skulderbladen och samtidigt inte svanka...DÅ sitter man rak i ryggen....
fick lite bråttom där..hahah
Jag har jättemycket svank också. För mig hjälper det att stärka rygg- och magmuskler, samt framför allt, att stretcha höftböjaren. Om den är kort så dras magen mot låret (fast inte så tydligt) så att ryggen måste svanka. Jag ska försöka beskriva hur jag gör.
Ställ dig på ena knät med andra foten fram (ungefär som när man friar
), vinkla bäckenet som om du har en svans som du drar framåt mellan benen, spänn musklerna. Pausa efter 10 sekunder, flytta den främre foten framåt så vinkeln vid höftböjarmuskeln blir större och så att det sträcker lite igen, vinkla bäckenet på nytt och stretcha igen. Gör en till gång. Och sen på andra sidan också tre gånger. Det är ännu effektivare om du har någon som sätter benet/knät mot nedre delen av ryggen på den sidan som du stretchar och håller emot när du spänner. Det är svårt att beskriva, men jag hoppas du fattar. Du kanske kan pröva dig fram. (Om någon hjälper dig så blir det en väldigt kraftfull stretching, och det kan göra att du får ont i ryggen. Var försiktig!)
Här är en till som är svank
Jag tränar mycket och allsidigt bla. på gym och yoga friidrott m.m
Tänk på att sträcka på dig... titta på balett dansöser vilken otroligt snygg hållning de har.
Stärk magmusklerna och ryggen det gör susen men framför allt var stolt för att du e svank det är kvinnligt och sexigt.
Det fram gick inte om du har problem med ryggen?!
Mitt råd är i så fall att träna mage och rygg och glöm inte att stretcha.... försiktigt.
jag har ingen kutrygg direkt, tycker den är ganska rak. hade lite kutig rygg innan, men jag har försökt sitta så rak i ryggen som möjligt och det har tydligen funkat, för nu är det bara det kutiga kvar... en del tycker sånt e snyggt, men jag tycker personligen inte att det är snyggt på mig.. skulle hellre vilja vara rak!
nej, jag har inga problem med ryggen direkt, fast ibland, inte ofta, kan jag få ont i ryggen.. men då är det på sidorna, inte vid svanken. och lite ovanför svanken mer.
hej jag har med svank rygg väldigt extrem och jag har även inåt böjda ben extrema, jag har väldigt ont av deta...
för mina ben ska jag försöka tränna bort de, men glömme lätt bort det, och för min rygg gör väldans ont hela tiden, de känns som ryggen putta ut min mage.... de känns så fult..
jag börja nog få anorexia, jag e orolig, för alla påpeka min vikt jag börja tänka mer och mer på vad jag äter och ska enkligen ta tag i saken,men hur motverka man anorexia?
de e så jobbigt i vardagen eftersom vi svank ryggade fota får problem med ryggen (tyvär..) och specielst som jag tro de va ts sa att när man ligge ner, mellan rummet, de e påfrestande, jag blir ofta arg på mejj sj, vill inte ha det såhär....
och jag har nästan gjort allt, inget tycks hjälpa på mejj :S den e så extremt inböjd :S
Jag svankar också ... jag rekommenderar yoga!
Det centrala är att stärka magen OCH ryggen, stretcha höftböjaren, även stretcha framsida och insida lår. Stretcha lite varje dag, och träna några gånger i veckan och se då till att stretcha ut framsidorna när du är varm.
Tänk hela tiden, när du står och går, på att lyfta naveln och sänka svanskotan.