• Anonym (man)

födelsedagspresenten till min fru

Jag har egentligen ett konto på Flashback, men jag tänkte att jag skapar ett konto här i syfte att få lite bättre svar av vuxna kvinnor som är mer erfarna inom detta.

Jag tänkte köpa en dammsugare i present nästa vecka då hon fyller 35 år. Jag är dock lite osäker på vissa saker som jag behöver råd med.
    - har det någon betydelse hur stort man bor? Vi bor i 96 kvm (lägenhet)
    - stora delar av lägenheten är inglasad
    - vi har två barn
    - vi har hyfsat mycket möbler
    - det är aldrig ett skitigt hem. Damm finns, men vi försöker ändå alltid hålla det rent hos oss. Så någon månsterjätte till dammsugare kanske inte behövs.

Utifrån det ovan beskrivna, vilken dammsugare borde jag köpa till henne? Vad har ni fått för dammsugare av era män/köpt själva? Hon har inte några särskilda ryggskador, däremot kan hon bli trött snabbt, så det är inte att rekommendera stora och tunga maskiner.

Tack på förhand.

• Svar på tråden födelsedagspresenten till min fru
  • Anonym (Vett o etikett)

Trolltråd!

Men om den vore sann, vilket den inte är, så förtjänar den kvinnan en ny man i födelsedagspresent.

• Anonym (omvnät)

Vad skulle du tycka om det var omvänt, om din födelsedagspresent från henne var en dammsugare?

• Anonym (man)
    Inte jag skrev 2014-12-02 15:26:12 följande:
    Det måste ligga något mer bakom än att du kommer ge henne en dammsugar. Säg mig vad är det? Flört
    Varför i hela friden måste det ligga något ont bakom? Är det något ont att ha en dammsugare? Vissa kan bli glada av det. Eftersom att det bara är hon som städar här hemma och hon kör runt med en risig dammsugare som låter som en jävla slipmaskin, så tror jag hon skulle uppskatta att få en mindre, tystgående maskin som är smidig. Enkelt. Där har du svaret.
  • Anonym (Städglad)

Jag hade blivit jätteglad för en bra damsugare! Och kockknivar! Asförbannad på den dåliga vi har med liten motor och huvud som trillar av hela tiden. Håller med TS, om hon önskar sig det vs, annars kan det gå åt h-vete på julafton och dammsugaren får nytt användningsområde!

• Inte jag
    Anonym (man) skrev 2014-12-02 15:31:10 följande:
    Varför i hela friden måste det ligga något ont bakom? Är det något ont att ha en dammsugare? Vissa kan bli glada av det. Eftersom att det bara är hon som städar här hemma och hon kör runt med en risig dammsugare som låter som en jävla slipmaskin, så tror jag hon skulle uppskatta att få en mindre, tystgående maskin som är smidig. Enkelt. Där har du svaret.
    Har hon sagt att hon vill ha en dammsugare? Tror du inte att hon kan bli sårad av att få en dammsugare i födelsedagspresent?  
  • Anonym (man)
    Inte jag skrev 2014-12-02 15:37:44 följande:
    Har hon sagt att hon vill ha en dammsugare? Tror du inte att hon kan bli sårad av att få en dammsugare i födelsedagspresent?  
    Men varför skulle hon bli sårad? Det är ju hon som städar hemma. Hon har under senaste tiden sagt "jävla dammsugarjävel" när hon städat. Hon har inte sagt uttryckligen "jag vill ha en ny"...utan bara suckat åt den. Jag har ju intresse för bilar, motorer, snickeri, osv. Hade jag fått ett nytt verktygsset av henne skulle jag bli jätteglad.
  • Inte jag
    Anonym (man) skrev 2014-12-02 15:41:01 följande:
    Men varför skulle hon bli sårad? Det är ju hon som städar hemma. Hon har under senaste tiden sagt "jävla dammsugarjävel" när hon städat. Hon har inte sagt uttryckligen "jag vill ha en ny"...utan bara suckat åt den. Jag har ju intresse för bilar, motorer, snickeri, osv. Hade jag fått ett nytt verktygsset av henne skulle jag bli jätteglad.
    Men måste du ge henne en i födelsedagspresent? Varför kan du inte bara ge henne det på en vanlig dag som uppskattning? Det är det jag syftar på
  • Anonym (DS)

Om hon inte blir glad för dammsugaren kan jag ta den? Jag behöver en, vadar i hundhår här.

• Anonym (...)
    Anonym (man) skrev 2014-12-02 15:41:01 följande:
    Du säger att du är intresserad av bilar, snickeri osv, så inte konstigt att du skulle bli glad för det, men har hon sagt att hon är intresserad av städning bara för att det är hon som städar? Det kan absolut inte vara så att det bara är hon som städar för att hon inte får någon hjälp av dig och egentligen hatar hon städning precis lika mycket som du?   Hon skulle med andra ord kanske bli lika (o)glad som dig för en dammsugare som personlig present? Att det däremot behöver köpas in till hushållet säger jag inget om, utan nu pratar jag personliga presenter som man vill ha, inte produkter till hushållet som man behöver.
  • Anonym (man)
    Anonym (...) skrev 2014-12-02 16:07:17 följande:
    Du säger att du är intresserad av bilar, snickeri osv, så inte konstigt att du skulle bli glad för det, men har hon sagt att hon är intresserad av städning bara för att det är hon som städar? Det kan absolut inte vara så att det bara är hon som städar för att hon inte får någon hjälp av dig och egentligen hatar hon städning precis lika mycket som du?   Hon skulle med andra ord kanske bli lika (o)glad som dig för en dammsugare som personlig present? Att det däremot behöver köpas in till hushållet säger jag inget om, utan nu pratar jag personliga presenter som man vill ha, inte produkter till hushållet som man behöver.
    Jaha, och hur förklarar du att det nästan alltid är "åres julklapp" på köksprylar? Exempelvis en degmaskin, eller som i år...en automatisk sopp/sås-blandare som man fäster i kastrullen. Dessa är också prylar som riktar sig särskilt till kvinor. Varför reagerar ingen illa när det gäller "årets julklapp"...men däremot när det gäller dammsugare? Vad är skillnaden? Båda dessa köps till kvinnor och båda är till för hushållssysslor. Så... tala om för mig varför "årets julklapp" uppskattas mer än en dammsugare
  • Anonym (...)
    Anonym (man) skrev 2014-12-02 16:17:35 följande:
    Jaha, och hur förklarar du att det nästan alltid är "åres julklapp" på köksprylar? Exempelvis en degmaskin, eller som i år...en automatisk sopp/sås-blandare som man fäster i kastrullen. Dessa är också prylar som riktar sig särskilt till kvinor. Varför reagerar ingen illa när det gäller "årets julklapp"...men däremot när det gäller dammsugare? Vad är skillnaden? Båda dessa köps till kvinnor och båda är till för hushållssysslor. Så... tala om för mig varför "årets julklapp" uppskattas mer än en dammsugare
    Vad svamlar du om?
    www.hui.se/arets-julklapp
  • Anonym (...)
    Och varför skulle en köksmaskin tex bara vara till kvinnor? Min man önskar sig en i år, jag däremot gör det inte. 
  • Anonym (omvnät)
    ehm årets julklapp i år är ett aktivitetsarmband. Det har inget med hushållssysslor och göra.
    Och hushållssysslor är inte enbart kvinnans uppgift. I dagens moderna samhälle utför även män hushållssysslor därför riktar sig inte dammsugare och övriga hushållsprodukter till kvinnor generellt. Utan till just hushållet.

jag skulle inte vilja ha något till hushållet när jag fyllde år.
    när jag fyller år vill jag ha nåt till MIG, inte till hushållet. TIll hushållet köper man nödvändigheter för att de behövs inte för att någon fyller år.
  • Anonym (man)
    Anonym (...) skrev 2014-12-02 16:19:53 följande:
    Vad svamlar du om?
    www.hui.se/arets-julklapp
    Jo jag såg på reklamen att det var en köksmaskin som blandar såser etc.
  • Inte jag
    Anonym (man) skrev 2014-12-02 16:51:33 följande:

Jo jag såg på reklamen att det var en köksmaskin som blandar såser etc.

Det är inte den som en årets julklapp. Det är bara så tillverkaren säger och det är inte dom som utser årets julklapp
  • Anonym (städfanatiker)

Jag är en tjej på 25 år och jag hade ÄLSKAT om min kille ger mig en ny dammsugare i present! Min gamla är trasig på 5 olika ställen, ett hjul har lossnat, teleskophandtaget funkar inte och den suger knappt.

Heja Ts!

• Anonym (man)
    Anonym (städfanatiker) skrev 2014-12-02 17:20:17 följande:

Jag är en tjej på 25 år och jag hade ÄLSKAT om min kille ger mig en ny dammsugare i present! Min gamla är trasig på 5 olika ställen, ett hjul har lossnat, teleskophandtaget funkar inte och den suger knappt.

Heja Ts!

Tack!

Ni som klagar-ni ser här! Ni som säger att bi skulle skilja er från era män om ni fick en danmsugare-ja skilj er så era män får bättre kvalitetsfruar som hon som skrivit denna kommentar!!
  • Inte jag
    Anonym (man) skrev 2014-12-02 18:43:59 följande:
    Tack!

Ni som klagar-ni ser här! Ni som säger att bi skulle skilja er från era män om ni fick en danmsugare-ja skilj er så era män får bättre kvalitetsfruar som hon som skrivit denna kommentar!!
    Men alla önskar sig inte en dammsugare i födelsedagspresent. Anonym(städfanatiker) har en grund till varför hon önskar sig en dammsugare och har nog berättat det för sina nära och kära. Din fru har inte ju inte sagt något om att hon vill ha någon. Plus att du kan ju ge henne en när som helst och inte på hennes födelsedag
  • Anonym (Mansgris)

Haha tror du hon blir glad av en dammsugare? Städar du hemme också ts eller tycker du det är "kvinnans jobb" 

Svar på tråden födelsedagspresenten till min fru