• Elledriver

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Hej :) ! Får jag också vara med här? Jag ska plocka ut ägg imorgon. Tog "ägglossningssprutan" igår kväll. Första gången som vi går igenom detta... Lite pirrigt. Ni som hunnit gå igenom äggplocket, är det något att vara nervig över?

• Elledriver

Stella was a driver, TACK för beskrivningen av äggplockningen. Gjorde mig mycket lugnare . Nu på förmiddagen har vi varit på Linne och gjort äggplocket. Gick hur bra som helst. De, åtminstone de som jag träffat där i personalen, är sååå himla fina, lugna och proffsiga :). Jag somnade inte men var rätt flummig och snurrig fast skön känsla :). Hade inget ont under ingreppet men lite "mensvärk" och galet trött nu på eftermiddagen. De tog ut 11 ägg på mig. Jag vet inte om det är bra, är väl eg. Inte mängden i sig som är det viktigaste? Imorgon får vi besked om hur många som blivit befruktade ????.

Ni andra som är med i tråden, har jag förstått det rätt att ni ska köra andra försöket nu och då med nedfrysta embryon? Så spännande! Har ni ngt barn sedan tidigare? Går ni alla på Linnekliniken?

• Elledriver

CvL 2015

Hoppas hoppas ägg2 är ett superägg!! :) Är det i samband med din kommande ÄL som de för in embryot? Så det kan bli någon gång under nästkommande vecka? :) spännande! Idag väntar jag på att CvL ska ringa och berätta om antalet befruktande ägg. Nervöst!!!

• Elledriver

Helendi, hemmaförsök låter bra :). Härligt med en 3åring. Jag har en dotter sedan tidigare som är 6 år som kom på "naturligt" sätt.

Jag har nu fått veta att 9 av 11 var mogna, 7 av dessa befruktade och 4 av dem delat sig. Dvs 3 i frysen och ett till mig som sattes in idag!!! Förvånad Känns väldigt underligt. Känner mig konstig, glad ena stunden, likgiltig och depp andra. Svårt att vara glad över något som ännu inte är något även om det är en bra bit på väg. 

CvL2015 - förstår verkligen att ni längtar!! Men ni är på gång nu :). Har ni försökt länge? Hur har det gått med ÄL stickorna?

Stella was a diver, så du kör liksom CvL2015 direkt efter första försöket? Jag förstår att väntan tär på en, och oron. Jag kommer nog också köra direkt efter första försöket om det något denna gång... så otålig. Men hjälp vilken psykisk terror väntan är. Jag kommer inte klara att gå runt och vänta nu i ca 2 veckor nu... får försöka sysselsätta mig så mycket som möjligt för att tiden ska gå :) Jag bor också i Stockholm. 
    Ha en mysig kväll! 

• Elledriver

Hej alla! :) Verkar som att ni alla mår fint, skönt! ????

Hallonbåt- impad av dig som klarat att hålla dig från att tjuvtesta!! Jag är på rd 10 idag (tvådagars) och vi tjuvtestade på rd 7 redan med cb testa tidigt. Ingen tendens till plus då. Igår rd 9 fick vi ett svagt svagt plus på cb testa tidigt. Idag rd 10 testade vi igen men med cb digitalt och då fick vi ett "gravid"!! Så det känns ju lite lovande? Idag har jag galet ont i huvudet, kanske för att jag igår abrupt slutade m kaffe igår ??, samt alla hormoner?

• Elledriver

Stella was a diver- tack !! Vad härligt att du är på gång nu igen! 13 mars är ju inte sååå långt borta :))). Min testdag enl linne är den 9 mars... Hade aldrig klarat att hålla mig tills dess men ska såklart göra ett då också med "deras" sticka.. Kanske visar sig att jag inte längre producerar hcg då.. Nojig och kommer vara det läänge! Men såklart glad! :)

• Elledriver

Men ååååååh grattis Hallonbåt!!!! Underbart :). Då får vi följas åt!

Tack för alla grattis , nu håller jag tummarna för er övriga :)! <3

• Elledriver
    Stella was a diver skrev 2015-04-06 08:33:39 följande:

Jag är förvirrad just nu. Hade så fruktansvärt ont i magen i går, tog maxdosen alvedon för att orka med påskfirandet med släkten. Tänkte att jag testar bara för säkerhets skull nu på morgonen, sedan slutar jag med Lutinus och tar mina superstarka värktabletter, för det känns verkligen som mens på väg. Men det ser ut som plus på mina test? Jag har "officiell" testdag på fredagen den 10 april. Jag får det inte att gå ihop att jag har så ont men testen visar positivt? Jag har ju en massa sammanväxningar i buken pga av min endometrios och jag vet ju att man kan ha ont pga detta men så här tidigt? Detta är ju en frysåterföring, så det kan ju inte vara någon ägglossningsspruta iaf som ger falskt positivt. Fattar ingenting! Ska testa igen på fredag och ringa CvL och höra vad de tror om min smärta.

Men åh Stella!! Det är definitivt plus, inget snack om den saken!!!! ))))))) Har du pratar med Linne om magontet? Kram!! <3
  • Elledriver
    Helendi skrev 2015-05-07 20:11:45 följande:

attlängta01 - det gick den här gången.  Av de tre de tinade upp dog en direkt och två kunde odlas vidare. En fin blasto till mig och den andra gick inte att frysa. Tog ett test på känn i eftermiddags (rd 8) och fick ett fint plus. Väntar tills imorgon med att ta ett digitalt på morgonurinen.

Jo, jag fick spruta hela 16 dagar och de ändrade min dos upp och ned flera gånger. Vid äggplock fick de ut 7 ägg, alla mogna och alla befruktades. Ett tvådagars sattes tillbaka men tog sig inte. Fick mens på rd 13. 

Jag har bara gjort ett färskförsök och då sprayade jag (långa protokollet). Valet de gjorde var baserat på mitt amh-värde ( mycket skeptisk mot det) och min ålder. Långa funkar tydligen bra på äldre. 

Amanda 2011.11.04
    Grattis Helendi!!
  • Elledriver
    attlangta01 skrev 2015-05-07 20:51:20 följande:
    Men åh, stort grattis. Vilken lycka!
    Vad jag längtar till jag är där. Men vi har försökt i 1,5år nu, med diverse behandlingar utan ett enda pluss. Börjar tappa hoppet nu... 
    Attlangta01, håller verkligen tummarna för er!! <3
  • Elledriver
    Stella was a diver skrev 2015-05-12 10:48:12 följande:

Helendi, åh vad roligt att höra att du också fått ett plus! Hjärta 

Hej Gosmos! Lycka till nu med alla ägg! Hoppas du får goda nyheter när du ringer i eftermiddag Glad.

Jag är/har varit i den här tråden eftersom jag har endometrios, vilket gjort att jag fått operera bort en äggstock och att den kvarvarande är delvis skadad och böjd nedåt och fastvuxen mot baksidan av min livmoder. Därför är IVF den enda möjligheten för oss att få barn. Jag är nu i v 9+2, har fått ett tidigt UL som visade ett litet hjärta som slog så vi hoppas att allt går bra och att det blir ett friskt barn som kommer till världen den 12 december! Jag har haft väldigt ont pga mina sammanväxningar i buken, och så är jag trött och illamående men annars känns det jättebra att äntligen ha fått ett plus! Men fortfarande lite overkligt Glad.

Lyckönskningar till er andra i tråden som inte fått ett plus ännu! 

Såååååå glad för er skull Stella was a diver!!! Tänkt mkt på dig, härligt med hjärtat <3
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015