Inlägg från: SandraS23 |Visa alla inlägg
  • SandraS23

Ska man vänta eller skaffa alla barnen nu?

Hej. Jag vill höra hur ni hade gjort. Jag och min man har två döttrar den äldsta är 2.5 år och den minsta är 4 månader. Vi vill båda ha en stor familj och har tänkt oss 3-4 barn men nu är jag lite kluven om när vi ska så att säga börja att skaffa nästa. Mellan våra två nu skiljer det 2 år ca och det tänkte jag det skulle göra mellan 2:a OcH 3:e också men så hör det till saken med att jag är arbetssökande efter denna föräldrarledigheten och så tänker jag på föräldrarpenningen med tycker det är mycket som spelar in just ekonomiskt. Hur hade ni gjort kört på eller väntat och skaffat fast anställning först?

• Svar på tråden Ska man vänta eller skaffa alla barnen nu?
  • SandraS23
    rere88 skrev 2014-12-02 07:45:48 följande:

Har sambon fast jobb kan ni ju skaffa så snart som möjligt.

Personligen hade jag skaffat jobb först och siktat på nästa barn men 3år mellan så får du mer tid på dig att hinna få fast jobb.

Ja sambon har fast jobb. Ja jag har tänkt så med men samtidigt tänker jag att jag har bara gymnasialutbildning och tänker att ska jag få ett fast jobb måste jag plugga först till något har endast varit inom industrin innan. Så samtidigt tänker jag att om man skaffar alla barn vi vill ha och satsa på kariärr sen?
  • SandraS23

Jag tänker såhär att jag vill inte ha för långt emellan barnen heller och jag vet inte ens vad jag vill utbilda mig till jag är bara 24 år och nej jag vill inte förhasta mig och nu skaffar vi alla barn så är det gjort utan det är mer vilket som är så att säga bäst i min situation att göra funderar på att plugga distans till förskolelärare men vet inte ens om jag vill bli det men i den kommun jag brukar i är det typ inom den offentliga sektorn man får gå för att få jobb eller handelsmarknaden.

Svar på tråden Ska man vänta eller skaffa alla barnen nu?