Inlägg från: Royalle |Visa alla inlägg
  • Royalle

Invandrare ta hand om era barn

Anonym (Ebba) skrev 2014-12-02 16:23:13 följande:

Det är absolut relevant och jag kör inga höga hästar. Jag är inte oförmögen till något. Men faktum är att vi svenskar är rätt fega av oss. Det är väldigt mycket "oj förlåt mig" och man vill inte göra fel. Vi ber hellre om ursäkt än att ta för oss. Det är nog väldigt få av oss som skulle komma till ett nytt land och börja kräva saker/inte försöka anpassa oss.

Hem. Har du bott utomlands? I de "Sverigeghetton" som jag bott i har inte en enda svensk anpassat sig till landet, och jag ansågs som ytterst störande som beblandade mig med de lägre stående i ortsbefolkningen.
  • Royalle
    Natulcien skrev 2014-12-03 11:01:55 följande:

Muslimska syrianer? Vad är det? Syrianer är ju kristna?

Man menar nog muslimer från syrien. Där finns ju alla möjliga religioner i det landet...
  • Royalle
    Natulcien skrev 2014-12-03 18:27:50 följande:

Jo, så kanske "man" menar. Men det styrker ju bara det faktum att fördomar föds ur okunnighet....

Jovisst. Och media hjälper till genom att framhäva islam utan att ta fram att det finns fler religioner i området. Likadant att det inte bara finns ett eller två folkslag utan en mosaik av folk och kulturer i området runt Syrien. Där är ju skolan och kunniga lärare som inte är rädda att diskutera med barnen om mediernas rapportering oerhört viktigt.
Svar på tråden Invandrare ta hand om era barn