Inlägg från: The sea refuses no river |Visa alla inlägg
  • The sea refuses no river

ni som röker på

Nu är jag visserligen av det manliga könet så jag har ingen anledning att oroa mig om eventuella skador på foster vid graviditet.

Vore jag hursomhelst osäker, och hade rökt under graviditet - så skulle jag ärligt talat hellre kollat på internet än snackat med barnmorska.

Föreställer mig att en sådan sak kan bli uppblåst. Jag nämner inte mitt drogbruk under de få tillfällen då jag är i kontakt med vården eller liknande. Gjorde det ett par gånger i ung ålder t.ex. i kontakt med ungdomsmottagningen och kan väl säga att någon reagerade kraftigt medans någon annan lät det vara. Min erfarenhet säger mig i varje fall att diskussioner kring eget drogbruk bortsett från alkohol bör vändas till väl valda individer.

• The sea refuses no river
    Carnitas skrev 2014-12-26 17:23:46 följande:

Och den erfarenheten säger att det är svårt att hitta dom också antar jag?
    Så är det för mig, så avslöja någon drogkonsumtion går inte, för då får man en bristfällig vård.
    Eftersom de nu helt och hållet koncentrerar sig på, denna konsumtion än faktiska medicinska problem.

Joo, det är ju just det som är problemet.

Risken är ju att de problem man har felaktigt härleds till ens konsumtion. Sålunda ingen hjälp.

Eller att det finns hjälp att få men man vägras mediciner pga missbruk. Har hört om folk med allvarliga ångestproblem som vägrats medicin på grund av att de typ rökt en pipa någon gång och sedan erkänt för läkare.
Svar på tråden ni som röker på