• Anonym (Anonym)

Myelom

Någon som har någon med denna sjukdom hur gick det, när fick de diagnos och hur lång tid tog det ? Bara nyfiken att dela lite olika erfarenheter om denna sjukdom .

• Svar på tråden Myelom
  • tovec

Min mamma fick diagnosen 1999 då hon bara var 48 år. Då fick hon cellgifter och en dubbel stamcellstransplantation (av sina egna stamceller). Hon var helt fri från sjukdomen i ca 12 år när den sen kom tillbaka. Förra året genomgick hon en till stamcellstransplantation (väldigt krävande behandling som slår ut allt) och efter det kan hon inte få den behandlingen igen då hennes kropp inte skulle klara av den.
    Nu har cancern kommit tillbaka igen och nu är hon med i ett forskningsprojekt för en helt ny medicin...

• gosling

Min pappa fick diagnos 2004, genomgick rening av sina egna stamceller och satte tillbaka. Genomgick massa cellgiftsbehandlingar, andra mediciner och Gud vet allt..... Hade fruktansvärda biverkningar så som förstörda nerver i fötterna så han knappt kunde gå. Han dog efter 4.5 års sjukdom. Han var då 64.5 år.

Claes Ingesson hade denna sjukdom.....

• gosling

Glömde. Min pappa fick fruktansvärd ryggvärk med ambulansfärd, då konstaterades myelom

• Anonym (jag)
    gosling skrev 2015-02-11 21:35:50 följande:

Glömde. Min pappa fick fruktansvärd ryggvärk med ambulansfärd, då konstaterades myelom

Vad hade han mer för symptom? (hade mylom under graviditet)
  • Anonym (jag)
    gosling skrev 2015-02-12 21:40:52 följande:

Hade du myelom under graviditet? Hänger inte med vad du far efter?

galet fel. läste galet fel. förlåt
Svar på tråden Myelom