Knöl och ont i höger sida under revbenen, vandrande njure?
För ca 3 månader sedan började jag få väldigt ont i höger sida under revbenen och kände en knöl där. Vid ett tillfälle fick jag så ont så jag kunde inte stå upprätt, trodde det var blindtarmen, men det hjälpte att sitta ner. Jag har också haft mycket illamående och en del yrsel.Det gjorde först ont i några veckor, sedan hade jag ingen smärta några veckor och sen har det kommit tillbaka.
Nu senaste veckorna har jag haft mer besvär, ont och illamående, så jag har varit på vårdcentralen och läkaren skulle skicka remiss till lasarettet för ultraljud, men det tar ju tid förstås. Jag har googlat lite och läst lite om vandrande njure. Jag tycker själv inte att jag kan flytta knölen men jag tycker den har flyttat sig i förhållande till förra veckan, känns som att den sitter lite längre bak nu.
Jag har senaste tiden även haft lite urinbesvär. De har tagit blodprov på njurarna men det var bra. Kan det vara vandrande njure? Ser man isf det på ett ultraljud?
Nåt annat någon tänker på?
Jag tycker knölen har växt, och det borde den ju inte om det är en vandrande njure, men det kan ju vara hur jag tar på den också.
Väntar som sagt på remiss, men det kan ju lika gärna bli i februari eller nåt, så jag kollar runt efter lite tips.
Tack.
//Anna