• Anonym (piss liv)

Är DU lycklig? Svara ärligt.

Är du lycklig som människa och svara varför? Vad är lycka för dig och vad gör sig glad här i livet? Varför vill du dessutom leva i den här hemska världen? 

*Är du gift? Tillsammans en kille? 
    * Har du jobb/ studerar du? 
    * Har du barn?
    * Har du en familj?
    * har du vänner? 
    * Har du intressen?
    *Har du varit kär? 
    *Har du drömmar? 

Jag har inget av det jag skrev här ovan. Mår verkligen piss. Vill inte leva. Alla människor är glada, hittat sina drömprinsar, men ingen vill ha mig. :( 

• Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.
  • Anonym (...)

*Är du gift? Tillsammans en kille? 
    Nej.
    * Har du jobb/ studerar du?
    Blev just sparkad, kom för nära gränsen till LAS.
    * Har du barn?
    Ja.
    * Har du en familj?
    Nej.
    * har du vänner?
    Ja enstaka och upptagna.
    * Har du intressen?
    Ja, spelar instrument emellanåt.
    *Har du varit kär?
    Ja. 2 gånger i livet.
    *Har du drömmar?
    Ja, tror det i alla fall, sen avskyr jag drömma orealistiska drömmar, så jag ser det snarare som mål. Men när man är arbetslös så får man minska ner på målen ordentligt.

Varför vill ingen ha dig TS? Är du ful eller tjock? Gammal?

• Anonym (liv?)

*Är du gift? Tillsammans en kille? Nej
    * Har du jobb/ studerar du? Nej
    * Har du barn? Nej, vill inte ha heller
    * Har du en familj? Liten
    * har du vänner? En
    * Har du intressen? Ja
    *Har du varit kär? Nja..
    *Har du drömmar? Få..

Nej, jag är inte särskilt lycklig..

• Robert 832

Nedstämd kan alla vara oavsett svar på dessa frågor. Jag vet om en snubbe som på allvar tyckte att livet var över för att han inte kunde spela pingis men annars hade ett bra liv.
    Handlar lite om VAD vi tycker är viktigt, vad vi tar för givet och hur mycket tid vi lägger på positiva gentemot negativa tankar.

*Är du gift? Tillsammans en Kille? Nej, jag är inte lagd så och har heller inte en uttalad tjej, söker heller inte febrilt utan det får komma lite som det vill.

* Har du jobb/ studerar du? Nja, jag har jobb men via bemanning ett tag till, situationen där skulle kunna förbättras men jag trivs med jobbet i sig och det betalar räkningarna.

* Har du barn? Ja, ett. En härlig grabb som jag träffar så ofta jag kan. Önskar jag orkade ha honom så ofta som jag ville men efter att ha försökt så måste jag säga att livet måste vara mer än arbete och föräldrarollen.

* Har du en familj? Nja, jag har en familj men blodbanden är lite magra och vi står varann inte jättenära. Mer som att vi ses då och då.

* har du vänner? Ja, men jag låter bli att träffa dom just nu för jag har för mycket för mig.

* Har du intressen? Absolut, och det är väl mitt största bekymmer som gör att jag kan känna mig hängig. Jag har inte riktigt tid med dom.

*Har du varit kär? Hmm, jag tror det.

*Har du drömmar? Hahaha! :D Vad är en dröm? Klart som tusan att alla har haft storartade drömmar nån gång men med tiden man växer upp vet man om man kan, vill, orkar, eller tycker att drömmen är värd all uppoffring för att jaga. För egen del är det inte min förmåga utan att det inte finns nått jag vill sååå mycket. Hmm, iaf inte karriärsmässigt. Har väl en dröm och det är att våga gå på event för likasinnade.

• Anonym (Moi)

*Är du gift? Tillsammans en kille?Särbo.

* Har du jobb/ studerar du?Jobbar

* Har du barn? Nej

* Har du en familj? Ja

* har du vänner? Ja

* Har du intressen? Inget jag utövar just nu

*Har du varit kär? Ja det har jag varit, och är såklart

*Har du drömmar? Ja

Är du lycklig? Nej det skulle jag inte vilja påstå att jag är just nu

• Anonym (Fia)
    Anonym (A) skrev 2014-12-02 19:19:28 följande:

Hur kan man vara gift och inte vara kär? Och inte ens veta om man har varit det...?

Naiv much? Att man gifter sig är ingen garanti för att man ska vara kär hela livet.
  • Anonym (Barnlös)
    Anonym (piss liv) skrev 2014-12-02 18:53:04 följande:

Hur gammal är du? :( beklagar över barnlösheten. 

45,men vi ger aldrig upp. Tack!
  • Anonym (A)
    Anonym (Fia) skrev 2014-12-02 20:08:47 följande:
    Naiv much? Att man gifter sig är ingen garanti för att man ska vara kär hela livet.
    Varför är man fortfarande gifta då? Jag skulle tycka att jag slösade bort mitt liv om jag levde med någon jag inte var kär i.
    Dessutom visste hon ju inte om hon hade varit kär, vilket är konstigt. Varför gifta sig om man inte är kär? 
  • Robert 832
    Anonym (A) skrev 2014-12-02 20:20:35 följande:
    Varför är man fortfarande gifta då? Jag skulle tycka att jag slösade bort mitt liv om jag levde med någon jag inte var kär i.
    Dessutom visste hon ju inte om hon hade varit kär, vilket är konstigt. Varför gifta sig om man inte är kär? 
    För att man tror att man är kär och kanske var man det men på äldre dar och man tänker tillbaka undrar man om man verkligen var det eller om det var en kombination av andra känslor och allmänt lyckorus förknippat med personen man då gillade men som man antingen förlorat tycke för eller har ändrats från den personen denne var till nått annat man inte gillar.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (A) skrev 2014-12-02 20:20:35 följande:

Hon är gift för att hon vill vara det. Hon skrev att det var så länge sedan hon var kär att hon inte riktigt minns. Med detta ville hon betona att det verkligen var länge sen. Hon har inte skrivit att hon inte var kär när hon gifte sig.
  • Anonym (A)
    Robert 832 skrev 2014-12-02 20:28:52 följande:
    För att man tror att man är kär och kanske var man det men på äldre dar och man tänker tillbaka undrar man om man verkligen var det eller om det var en kombination av andra känslor och allmänt lyckorus förknippat med personen man då gillade men som man antingen förlorat tycke för eller har ändrats från den personen denne var till nått annat man inte gillar.
    Det var en lång mening, hehe! Låter som du har erfarenhet av just detta?
Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.