• nurcangabriella

Är det farligt??

Jag undrar om det är farligt att ställa en hylla framför ett element så att elementet täcks helt? Kommer det även sluta ge värme till lägenheten. (Är mitt enda element)  Jag vill göra om i min lägenhet, har stort fönster och elementet ligger där de brukar. (Under fönstren) Dock vill jag ställa en låg bokhylla ungefär så att framför allt det blir bredare så att man kan sitta i fönstret. Nu undrar jag om det är farligt? Borde jag isåfall stänga av elementet helt? 

• Svar på tråden Är det farligt??
  • glutten

Ja, om du ställer en bokhylla framför elementet och inte har en ordentlig glipa som varmluften kan smita igenom kommer du inte att få någon värmande effekt av elementet. Om det vore farligt vågar jag inte svara på, men generellt ska man ju inte täcka för värmekällor.

Kan du inte bygga en fönsterbänk med ett fint elementskydd? Googla så ser du vad jag menar. Då får du visserligen ingen plats för böcker, men du får en bredare fönsterbräda samtidigt som elementet bibehåller sin funktion.

• nurcangabriella
    glutten skrev 2014-12-03 02:12:38 följande:

Ja, om du ställer en bokhylla framför elementet och inte har en ordentlig glipa som varmluften kan smita igenom kommer du inte att få någon värmande effekt av elementet. Om det vore farligt vågar jag inte svara på, men generellt ska man ju inte täcka för värmekällor.

Kan du inte bygga en fönsterbänk med ett fint elementskydd? Googla så ser du vad jag menar. Då får du visserligen ingen plats för böcker, men du får en bredare fönsterbräda samtidigt som elementet bibehåller sin funktion.

Tack för tipset! Bokhylla var mest en ide för att jag vill ha större yta att sitta på. Googlade och det verkade bra! Tror du att man kan bygga ut fönsterbänkar om man säger så? Skickar med en bild där jag sitter i mitt fönster så du får en inblick på hur det ser ut, hade varit snällt hehe. :) Men stort tack!

• viseversa
    nurcangabriella skrev 2014-12-03 02:23:31 följande:
    Tack för tipset! Bokhylla var mest en ide för att jag vill ha större yta att sitta på. Googlade och det verkade bra! Tror du att man kan bygga ut fönsterbänkar om man säger så? Skickar med en bild där jag sitter i mitt fönster så du får en inblick på hur det ser ut, hade varit snällt hehe. :) Men stort tack!
    Du menar hur DU ser ut när du sitter och posar. Man ser ju KNAPPAST hur elementet eller fönstret ser ut i övrigt. Du ville bara visa upp dig själv mao. Haha
  • HejPippi
    nurcangabriella skrev 2014-12-03 02:23:31 följande:

Jag tror inte det blir snyggt att bygga ut fönsterbänkar ärligt talat... Sen funderar jag på om det ens blir hållbart nog för att sitta på, men är ingen expert. Bokhylla framför är ingen god idé, då blir det nog ganska kallt i lägenheten :)
Svar på tråden Är det farligt??