• Johanna 398

Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?

SD kommer försöka fälla varje regering som medverkar till invandringspolitiken. Det snackas just nu om ifall det blir omval eller inte. Vad tror ni? Omval = SD starkare eller svagare än innan? Skriv gärna varför ni tycker som ni gör!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?
  • enånittitre

Den oreglerade massinvandringens effekter börjar synas allt mer i samhället. Det finns snart inte ett vandrarhem, camping eller hotell som anammat den nya trenden att tälja guld som flyktingentreprenör.

Fok har börjat inse att Sverige är på fel väg, till och med mina pk-arbetskamrater börjar försiktigt att knorra angående vansinnet.

Jag tror att extravalet kommer utvecklas till en folkomröstning om invandringen och att SD kommer komma ut ännu starkare än idag.

• whippo

Tror inte på större förändringar. Möjligen går sossarna bakåt för att valdeltagandet blir lägre och svårt för dem att mobilisera sina väljare. SD går något framåt på grund av missnöje.

• whippo

Tror inte på större förändringar. Möjligen går sossarna bakåt för att valdeltagandet blir lägre och svårt för dem att mobilisera sina väljare. SD går något framåt på grund av missnöje.

• whippo

• Svt

Med ett generellt försvagat valdeltagande, så kommer SD gå ur valet som största vinnarna. Det mest troliga är att SD landar på 16% och att FP+M stannar, medans övriga backar.

• JoBa

Jag när fortfarande en förhoppning om att åtminstone några av SD:s väljare inser att de i september röstade på ett parti som inte är intresserat av någonting annat än att orsaka kaos och trassel - kosta vad det kosta vill. Ett parti som röstar igenom en budget de inte vill ha enbart för att hämnas på en regering som de inte vill ha. Ett parti som sitter på 49 av 349 mandat och har fått storhetsvansinne.

Tyvärr tror jag inte att så många av SD:s väljer inser detta. Om de inte fattade vad de röstade på för bråkstakar i september, finns det ganska lite hopp om att de fattar det nu.

• SecretMe

SD kommer att öka, tippar på runt 16%.
    Jag hoppas att Åkesson snart är tillbaka, Mattias Karlsson är skicklig men Åkesson är ett strå vassare.

• igsg

Det pratas om att lagstifta så att vaeristerna SD intekan fortsätta att håna demokratin.
    Sen tror jag att en del missnöjesväljare kanske överger SD för at tdom är missnljda och att en del borgliga går tillbaka till sina partier för att få det borgliga blocket att komma till makten igen. Man får helt enkelt hoppas att väljarna tar sitt förnuft till fånga nu när det står klart att SD är ett rasitiskt enfrågesparti.

• igsg
    igsg skrev 2014-12-06 12:51:13 följande:

Men herregud nu är det dags att införskaffa nytt tangentbord
    Mitt inlägg i förhoppningsvis mer läsbar variant:

Det pratas om att lagstifta så att haveristerna SD inte kan fortsätta att håna demokratin.
    Sen tror jag att en del missnöjesväljare kanske överger SD för a t dom är missnöjda och att en del borgliga går tillbaka till sina partier för att få det borgliga blocket att komma till makten igen. Man får helt enkelt hoppas att väljarna tar sitt förnuft till fånga nu när det står klart att SD är ett rasitiskt enfrågesparti.

Svar på tråden Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?