Flansen skrev 2015-02-07 16:01:37 följande:
Ja gör det, det kommer att gå jättebra! Jag tänkte först vara duktig och jobba in i det sista, men efter att ha lyssnat på min bms råd så ska jag nog ta två veckors semester innan bf. Men har inte helt bestämt mig än. Det är mitt första barn så jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig och hur man känner sig precis innan.. :) hur har du tänkt dig att göra?
Ok. Jag förstår Din känsla av att vilja vara duktig och arbeta in i det sista. Detta är min 3-e graviditet, men 1-a på denna arbetsplatsen. De tidigare har jag haft havandeskapsförgiftning och blivit sjukskriven och igångsatt. Denna graviditet verkar vara annorlunda då jag har lägre blodtryck än någonsin, så havandeskapsförgiftning känns långt bort. Pendlar mellan att säga att jag kommer arbeta in i det sista ( för att påvisa min duktighet och lojalitet) men tänker jag bara på mig själv och familjen vill jag egentligen vara ledig från midsommar, dvs ca en dryg månad före förlossning. Jag får nog se hur de tar nyheten först. Vad arbetar Du inom?