• 83bergkvist

Mycket tidigt plus ivf med blastocyst

Hej!
    Jag har den 26:e november gjort en FET i min naturliga cykel. Jag fick ett svagt plus redan rd 5 och ett mycket starkt plus rd 8. Förra gången när jag gjorde ET fick jag också ett plus men det blev aldrig såhär starkt och sedan blev det svagare för att till slut bli ett tidigt missfall. Blir nästan rädd att där är två stycken då vi hade samlag som vanligt efter ägglossning. Sedan är jag såklart rädd att samma som sist ska hända. Någon annan som fått ett såhär starkt plus så tidigt eller som jag fått plus som sedan blivit tidiga missfall?

• Svar på tråden Mycket tidigt plus ivf med blastocyst
  • 83bergkvist
    syntharen skrev 2014-12-04 12:41:23 följande:

Hej!

Jag fick också pluss på RD 5 med blasto (fast i stimmulerad) och lika starkt som dig på Clearblue på RD 8 (gjorde även ett digitalt samma dag som visade 2-3 v). Jag vet dock inte hur det kommer att gå, har småblödningar sedan RD5 men fortfarande pluss och mer gravsymptom. Jag gjorde FET den 19/11, så jag ligger väl en vecka före dig. Jag vet att det bara är en där inne om den nu inte har delat sig till två, det vet man ju aldrig... Glad

Grattis i alla fall!

Tack! Har inte haft några blödningar alls och än så länge verkar det som om plusset blir starkare. Har inte testdag förrän på onsdag så först då kan jag pusta ut lite iallafall. Men småblödningar ska väl inte vara någon fara direkt?

Grattis till dig också!
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-04 12:49:15 följande:

Hej!

Jag gjorde ett FET (ostim) den 20/11 och tog ett gravtest på ruvardag 5 och 6 som visade + Det visade lite starkare på rvd 6. Det är dock lite tidigt men visst har man förhoppningar nu på vårt 5:e IVF försök och 6 års kämpande..Nu på lördag ska jag ta ett gravtest igen och meddela vår klinik. Jag har varit gravid på naturlig väg tidigare (son på 7 år) och jag har alla gravsymtom som man kan tänkas ha.

Håller alla tummar att Du är gravid! När jag ser på Ditt gravtest så ser det väldigt positivt ut!

Åh vad roligt med fler som äntligen har lyckats (förhoppningsvis). Vi har hållit på i 2 år själva och med ivf sedan i somras. Det skulle ju vara fantastiskt om det lyckas med en liten frusen en :) Min man är 45 år så vi får inte adoptera, detta är vår sista chans känns det som.
    Lycka till på lördag, hoppas vi kan följas åt i en graviditet sedan.
  • 83bergkvist
    smenskelling skrev 2014-12-04 13:35:59 följande:

..Bara en undran , hur kommer det sig att ni inte väntar på den rätta test dagen?? Hade det inte underlättat?? Istället för att slösa en massa tester och sedan ha en massa funderingar och förhoppningar med falska utslag m.m

Sist jag gjorde ett färskförsök testade jag också tidigt och fick ett plus. Min klinik (Nordic ivf i Malmö) sa att det var jättebra att jag fått ett plus för då vet de att det har fäst men att det sedan har det hänt något. Därför ville jag denna gången också testa för att se om det iallafall fäster igen. Jag struntar i vad det kostar med tester, vi har ändå betalt så jäkla mycket pengar för detta så några hundra hit eller dit gör inget för mig.
    Även om det inte går vägen så vet jag iallafall att det fäster, då kan kliniken också anpassa min behandling efter det. Och då kan jag glädjas åt det i all eventuell misär.

• 83bergkvist
    syntharen skrev 2014-12-04 13:42:04 följande:
    Nä, dom sa på kliniken (Nordic ivf center i Malmö, såg nån annanstans att du också går där) att jag bara ska strunta i blödningarna (beror kanske på progesteron som tydligen kan irritera slemhinnorna). Men det är ju inte så lätt, har haft 2 missfall, minst, på över 3 år sedan vi började försöka med syskon våren 2011. Lite trist att jag inte kan glädjas över att vara gravid, förväntar mig bara att blödningarna ska öka och att gravtestet sedan blir negativt. Jag hade testdag i onsdags men ringde redan i måndags för att jag var så orolig för blödningarna. Den 19/12 ska jag på vul, i tidigaste laget sa Eva men eftersom vi reser bort den 22/12 (som hon egentligen ville vi skulle komma) så fick det bli då. Jag är ju i 7+0 eller 6+6 som Eva menade att jag borde vara i då, så det var kanske inte säkert att man kunde se nåt foster eller hjärta.
    Ja jag går också där :) Gud, att strunta i blödningarna är ju omöjligt. Har inte heller kommit till stadiet där jag kan glädjas riktigt, vi ivf:are har fått stå ut med så mycket att vi nog är ganska hårda.
    Men jag försöker se det i 4 steg och glädjs åt varje steg som jag passerar, steg 1: få ett plus (check), steg 2: få ett plus på testdagen den 10/12 (den dagen jag började blöda sist), steg 3: VUL i v 7, steg 4: komma förbi v 12.

Hoppas det går att se något redan den 19:e!
  • 83bergkvist
    syntharen skrev 2014-12-04 15:08:00 följande:
    Ja men precis, jag har också satt upp små delmål. jag ska klara det till vul om 2 veckor och 1 dag och sedan till 12+0 och kubb (mest för att se att den lever, fick MA i v 11-12 för 3 år sedan). Sedan kommer man ju oroa sig resten av tiden också men då vet man ju att risken är mindre.
    Ja, då förstår jag din oro. Hoppas du/vi kan slappna av och njuta lite iallafall :)
  • 83bergkvist
    Kattägd skrev 2014-12-04 20:42:53 följande:

Jag plussade också på ruvardag 5 med blasto. Gången innan när jag plussade ruvardag 8 tror jag det var blev det svagare och tillslut negativt. Var övertygad om att det skulle bli likadant igen men det blev starkare varje dag och nu ligger mitt tidiga plus här och sover. Lycka till. Håller tummarna :)

Åh vad underbart att höra. Hoppas att mitt tidiga plus blir till en liten en i augusti. Hur lyckades du slappna av när du blev gravid igen efter att ha fått ett plus som sedan blev negativt? Tar gärna emot tips :)
  • 83bergkvist
    Kattägd skrev 2014-12-04 21:27:19 följande:
    Blev lite lugnare efter vi sett hjärtat slå på vul men jag var orolig hela graviditeten tyvärr, lite bättre när sparkarna började komma men tror fortfarande knappt att det är sant att jag har en helt perfekt son. Det var vårt absolut sista försök, hade gett upp hoppet.
    Mirakel sker verkligen. Tack för att du delade med dig av din underbara historia.
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-06 10:14:56 följande:
    Hej! Jag gjorde ett gravtest tidigt denna morgon redan vid 5:30 och det visade positivt! Nu håller vi tummarna att allt går bra! Ska ringa IVF på måndag och boka tid för ett tidigt UL.
    Underbart, grattis!! När var din testdag? Idag? Jag har testdag på onsdag, hoppas det håller i sig :)
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-06 15:37:58 följande:
    Ja, min testdag var idag

Vad skoj om vi kunde följas åt!
    Ja, det hade varit jätteskoj! Har du några krämpor än? Tror du att vi hinner få ett ultraljud innan jul? Det hade varit skönt.
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-06 21:13:07 följande:
    Jodå jag har värk av och till nere vid svanken, mår illa ibland, hungrig, trött, drömmer mkt om nätterna m.m. Har du några krämpor? Ja, jag vill verkligen försöka få en tid för UL innan jul..
    Inte så mycket krämpor än, ganska trött dock. Blödde lite, lite i morse på pappret och blev genast jätteorolig men det ska jag försöka att tänka bort. Usch vad påfrestande detta är..
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-07 14:29:07 följande:
    Ok, jag hade inte heller några krämpor när jag väntade sonen 06,07. Nu nu är det ju ev ett till på G och jag är både äldre och har mer krämpor nu än innan jag födde sonen..Min förlossning med sonen var hemsk, 42 h och jag fick all smärtlindring man kan tänkas samt akut kejsarsnitt..

Jag har aldrig haft någon blödning tidigare och inte heller nu men tydligen så kan vissa ha det. Har du tagit något till test? Håller tummarna att det inte är något farligt iaf.
    Oj, vad dramatiskt.
    Ja, jag tog ett digitalt i morse som visade Gravid 2-3 veckor.
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-07 17:14:41 följande:
    Ja, det blir nog ett planerat kejsarsnitt om nu allt går bra dvs.. Åh vad skoj med ett till plus! då är det nog ingen fara! Håller tummarna!
    Ja, vi får hoppas att det kommer så långt. Kan inte ens tänka mig att jag ska gå så långt som en förlossning.
    Tog ett test till precis och nu går det ju inte att få ett starkare plus, nu ska jag försöka slappna av :)

• 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-08 12:11:14 följande:
    Åh grattis till ännu ett fint plus!! Precis sådär såg mitt plus ut också Det klart att det blir en förlossning för din del Jag ska föresten på UL den 23/12! Enda dagen de hade och det känns så skönt att kolla innan jul!
    Åh vad skönt! Då kanske jag också hinner :) Ska ringa dem i morgon!
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-10 08:21:27 följande:
    Jag ramlade och slog i ryggen på asfalten nu imorse och är livrädd att embryot nu dött!! Jag slog i fogarna riktigt illa!
    Nämen usch vad dramatiskt. Men jag tror inte heller att det är något farligt såhär tidigt i graviditeten. Men ring någon och kolla för säkerhetsskull.
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-10 20:28:00 följande:
    Hej!

Jag ringde min IVF klinik och sköterskan jag pratade med sa att det inte ska vara någon fara då embryot ligger väl inbäddad och skyddad i livmodern. Värre om smällen kommit framifrån mot magen. Det kändes bra att prata med henne och jag har bara mått bra sedan imorse. Är dock lite öm i fogen, ryggen.
    Aj aj, du kommer säkert få lite blåmärken..men vad skönt att hon inte trodde det skulle vara någon fara. Jag fick idag ultraljud inbokat den 7 jan, det blir en lite nervös julhelg men inte så mycket att göra åt.
    Härligt att du mår bättre!
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-15 06:58:03 följande:
    Jag är så ledsen..förkrossad..fick missfall igår kväll... Lycka till ni övriga. Vi ger nu upp med att försöka få ett syskon. Tur att vi har vår underbare son.
    Åh nej vad hemskt. Jag är verkligen ledsen.Vad hände? Började du bara blöda eller?
    Många styrkekramar till dig :(

• 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-15 12:41:44 följande:
    Ja, det började med lite bruna flytningar under dagen och under kvällen kände jag att det bara "rann till" som vid mens. När jag kollade så var det röda stora fläckar i trosan..Sedan fortsatte det bara blöda..mot slutet kom det lilla fostret ut som en brun större klump, fruktansvärt!
    Usch vad fruktansvärt, jag är verkligen ledsen, men du går väl och kollar upp dig nu efter detta hos någon läkare?
Svar på tråden Mycket tidigt plus ivf med blastocyst