syntharen skrev 2014-12-04 13:42:04 följande:
Nä, dom sa på kliniken (Nordic ivf center i Malmö, såg nån annanstans att du också går där) att jag bara ska strunta i blödningarna (beror kanske på progesteron som tydligen kan irritera slemhinnorna). Men det är ju inte så lätt, har haft 2 missfall, minst, på över 3 år sedan vi började försöka med syskon våren 2011. Lite trist att jag inte kan glädjas över att vara gravid, förväntar mig bara att blödningarna ska öka och att gravtestet sedan blir negativt. Jag hade testdag i onsdags men ringde redan i måndags för att jag var så orolig för blödningarna. Den 19/12 ska jag på vul, i tidigaste laget sa Eva men eftersom vi reser bort den 22/12 (som hon egentligen ville vi skulle komma) så fick det bli då. Jag är ju i 7+0 eller 6+6 som Eva menade att jag borde vara i då, så det var kanske inte säkert att man kunde se nåt foster eller hjärta.
Ja jag går också där :) Gud, att strunta i blödningarna är ju omöjligt. Har inte heller kommit till stadiet där jag kan glädjas riktigt, vi ivf:are har fått stå ut med så mycket att vi nog är ganska hårda.
Men jag försöker se det i 4 steg och glädjs åt varje steg som jag passerar, steg 1: få ett plus (check), steg 2: få ett plus på testdagen den 10/12 (den dagen jag började blöda sist), steg 3: VUL i v 7, steg 4: komma förbi v 12.
Hoppas det går att se något redan den 19:e!