• eslah

Mikael

Vilket dilemma, men skippa namnet. Påminner alldeles för mycket om någon inventarie från lågstadiet i början på 90-talet som drog en i tofsen.

• eslah
    taquine skrev 2014-12-04 21:36:52 följande:

Ja usch , får tyvärr dåliga vibbar av Mikael /Micke  på alla sätt ;(

Ja visst är det på tok för mycket Micke med HB-dunken vid Forden en lördag, eller varför inte Micke som fixar fram fälgarna till "gamla Bettan" inför Classic Car week över det hela? Inget fel på namnet eller männen som heter det, men skippa bara associationen till någon av lärjungarna/apostlarna. Man tänker på killen med HB:n, så är det!
  • eslah

[quote=74444125][quote-nick]guchi skrev 2014-12-04 21:54:32 följande:[/quote-nick][/quote]Ledsen gubbe? Lugnt, döp ungen till det. Ha lika dålig smak som mina föräldrar som döpte mig till ett namn som aldrig nämns, bara förkortningen. Så kära Mikael blir döpt till Micke för all evighet framöver, amen!

• eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:05:30 följande:

Vad heter du då ?

Så illa kan det väl inte vara

Ulla men det blev ett K i början, eller inte. Men bra jobbat med dina frågetrådar, gillar dom faktiskt.

Fast det är dags att du också masar dig till SATS som en annan bör göra.
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:24:54 följande:

Jag trodde vi pratade om namnet Mikael här.

Du pratar mycket du, har ju sagt att du borde döpa ungen till något annat. :-/ Leon, Thea, Tindra eller Julian blir nog bra. Döper du den till Mikael så tror folk att det är en vampyr från 70-80 talet!
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:34:33 följande:

Tona ner lite. Jag "hör" vad du säger.

Leon var faktiskt väldigt fint, Thea med.

Aha du menar att det var för 80 tal då förstår jag... hehe

Jo men gillar du det så är det okej, gillar inventarier med pudelfrillor som "fastnat". Skämt åsido, Mikael heter sonen och dottern kommer heta Sara. Kalla mig synsk! Vilket sabla ämne egentligen, diskutera omvalet istället......någon sådan tråd har man ju inte sett (jag ljuger dåligt).
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:46:15 följande:

Aha du tror att jag trollar. Nej jag vill faktisk bara samtala om någonting enkelt som alla kan ta del av om dom vill. Tröttsamt med allting som ska sticka ut eller som är skriver bara för att locka läsare...

Trollar? Nej jag skiter i sånt där, jag kritiserade inte alls utan snarare tvärtom. Skönt att beta av en enkel fråga för en gångs skull. Fast du skulle ställt namnet Mikael mot Anders, det hade varit en jämn och tuff match.
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:54:34 följande:

Vart får du allt ifrån ?

Vad menar du? Äh nu är jag seg, ska sova och det borde du också göra.....eller gå och "gör" en liten Micke kanske?
  • eslah
    taquine skrev 2014-12-04 23:03:45 följande:

Pest mot kolera typ Har faktiskt en katt som heter Anders eller rättare sagt går han under  namnet Mördar-Anders . Ännu inte träffat någon sådan Mikael men det kanske kommer (en whip it good Micke känner jag till förresten )

Haha, mördar-Anders?? Driva vidare på det där hade blivit smaklöst.
Svar på tråden Mikael