• guchi

Mikael

Varför/varför ska jag inte döpa min blivande son till Mikael, om jag får en ?

• Svar på tråden Mikael
  • guchi

"Micke" aldrig. Vadå döper man sina barn efter vad som är trendigt ?

• guchi
    Tow2Mater skrev 2014-12-04 19:38:49 följande:

For att han kan ha toppensmeknamnet "Micke" om han vill.

Har du bytt färg på din bild, tyckte den var lite ljusare innan ?
  • guchi
    Tow2Mater skrev 2014-12-04 21:01:48 följande:

Lite julförnyelse bara :)

Det är bra det
  • guchi
    radwanska skrev 2014-12-04 21:10:00 följande:

Tycker inte tråden hör hemma i känsliga rummet.

fLYTTA PÅ DEN DÅ.
  • guchi
    eslah skrev 2014-12-04 21:16:46 följande:

Vilket dilemma, men skippa namnet. Påminner alldeles för mycket om någon inventarie från lågstadiet i början på 90-talet som drog en i tofsen.

Hahaha Skrattande
  • guchi
    linnéa001 skrev 2014-12-04 21:27:39 följande:

Jag tycker namnet är svårt att uttala. Mitt ex har en bror med det namnet och han uttalar det "Mikel". Jag uttalar det lite norrländskt eftersom jag har en kusin från Hälsingland som heter så och säger "Mikal". Ni behöver ju inte kalla honom Micke, men risken är väl stor att andra gör det.

Jag tycker det är ett ganska fint namn, så ger er son det namnet om ni vill. Det är ju bara kul att det inte är trendigt.

Min man ville att en eventuell son skulle heta Nils men jag vägrade just eftersom jag avskyr "Nisse". Det blev dock en flicka så vi slapp fundera mer på saken.

Nisse är ju skitsött !
    Så heter min mors pojkväns hund Glad
  • guchi
    taquine skrev 2014-12-04 21:36:52 följande:
    Ja usch , får tyvärr dåliga vibbar av Mikael /Micke  på alla sätt ;(
    Varför då ? Bara undrar
  • guchi
    eslah skrev 2014-12-04 21:48:57 följande:
    Ja visst är det på tok för mycket Micke med HB-dunken vid Forden en lördag, eller varför inte Micke som fixar fram fälgarna till "gamla Bettan" inför Classic Car week över det hela? Inget fel på namnet eller männen som heter det, men skippa bara associationen till någon av lärjungarna/apostlarna. Man tänker på killen med HB:n, så är det!
    Gråter
Svar på tråden Mikael