• Anonym (TS)

Au-pair, vad tycker / tyckte ni?

Hej, har nån av er haft au-pair? Vad tyckte / tycker ni? Vet ni någon bra & seriös au-pair site? Vi har så mycket med våra barn, varav den ene som inte mår så bra, så börjar överväga att ta in lite hjälp så man inte går under. Men vore toppen att samla ihop lite erfarenheter här först! Tack. {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Au-pair, vad tycker / tyckte ni?
  • krompa

Jag åkte med EF och tyckte de hade bra koll på familjerna och man hade många träffat med andra som var Au Pair i närheten.

• Anonym (Nöjd)

Hej! 
    Ta kontakt med arbetsförmedlingen och berätta att du söker au-pair/nanny så hjälper de dig att sammanställa ett profil där ni berättar hur era behov ser ut och vad för person ni söker så hjälper de er. Vi va i kontakt med de angående detta vid tre tillfällen och är otroligt nöjd och så hjälper de er med fortsatt kontakt med förmedlingen i fall ni skulle vilja ha hjälp med något under tiden.
    Vi har tre barn på 4,5,5 och 7 år och har haft två stycken aupair i totalt två år. Den första tjejen va från Danmark, stannade hos oss 6 månader, nu har vi en tjej här från Spanien och funkar kanon.

• Anonym (TS)

Tack, toppen! Hur mycket betalar ni för eran au-pair? Vilken typ av jobb gör hon för er? Har hört att det inte 'får' vara allt för mycket hushållsarbete? Skulle gärna vilja ha hjälp med städning, matlagnings osv, och så klart lite med barnen.

• Anonym (barnflickan)
    Anonym (TS) skrev 2015-03-15 21:19:12 följande:

Tack, toppen! Hur mycket betalar ni för eran au-pair? Vilken typ av jobb gör hon för er? Har hört att det inte 'får' vara allt för mycket hushållsarbete? Skulle gärna vilja ha hjälp med städning, matlagnings osv, och så klart lite med barnen.

Det beror på vart ni bor. Jag vet att exempelvis England och USA har sådana regler, i England får en aupair dessutom inte jobba mer än 25 timmar/vecka. Jag har varit barnflicka både i Sverige och England, i Enland tjänade jag £80 i veckan och i Sverige 20 000 i månaden. Tänk på att bor ni i Sverige är maxavdraget 50 000 kronor/år för hushållsnära tjänster. Så Ni har passerat det betalar ni i princip dubbla lönen pga skatter och avgifter.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nöjd) skrev 2015-03-14 20:03:04 följande:

Hej! 
    Ta kontakt med arbetsförmedlingen och berätta att du söker au-pair/nanny så hjälper de dig att sammanställa ett profil där ni berättar hur era behov ser ut och vad för person ni söker så hjälper de er. Vi va i kontakt med de angående detta vid tre tillfällen och är otroligt nöjd och så hjälper de er med fortsatt kontakt med förmedlingen i fall ni skulle vilja ha hjälp med något under tiden.
    Vi har tre barn på 4,5,5 och 7 år och har haft två stycken aupair i totalt två år. Den första tjejen va från Danmark, stannade hos oss 6 månader, nu har vi en tjej här från Spanien och funkar kanon.

Kul du var nöjd! Hur mycket betalde du dem?
Svar på tråden Au-pair, vad tycker / tyckte ni?