• Anonym (Kålis)

Alkohol på dagskryssning

Ska åka med en dagskryssning (viking line) inom en snar framtid. Har aldrig gjort det förr.

Min fråga är: Hur mycket alkohol "serveras" det i restaurangen? 

Vet att man inte får dricka det man köper i taxfree shoppen. 

Någon som snabbt kan ge mig svar? :( 

• Svar på tråden Alkohol på dagskryssning
  • Dr Nail

Det serveras typ lika mycket som på en vanlig restaurang. Rent praktiskt - tills du stupar.

• Anonym (Kålis)
    Dr Nail skrev 2014-12-05 00:43:40 följande:

Det serveras typ lika mycket som på en vanlig restaurang. Rent praktiskt - tills du stupar.

Okey, tack för svar! 

Vet du om man betalar drickan enskilt? Maten betalar man ju innan man stiger ombord (tillsammans med båt biljetten)?
  • Anonym (fyllo)
    Anonym (Kålis) skrev 2014-12-05 00:44:52 följande:

Okey, tack för svar! 

Vet du om man betalar drickan enskilt? Maten betalar man ju innan man stiger ombord (tillsammans med båt biljetten)?

Nä, du kan köpa drinkbiljetter i förväg. Du dricker så mycket du vill för 99 kronor i så fall.
  • Dr Nail
    Anonym (Kålis) skrev 2014-12-05 00:44:52 följande:
    Okey, tack för svar! 

Med "maten" menar du buffén som serveras bara en gång och kostar typ 350 kr? Då brukar alkohol ingå, tror jag.

Annars köper man ju mat och dricka som vanligt.
  • Anonym (Kålis)
    Dr Nail skrev 2014-12-05 00:48:12 följande:
    Med "maten" menar du buffén som serveras bara en gång och kostar typ 350 kr? Då brukar alkohol ingå, tror jag.

Annars köper man ju mat och dricka som vanligt.
    Ja, vi ska på julbord! Okey, tack för svar igen!
    Anonym (fyllo) skrev 2014-12-05 00:47:58 följande:
    Nä, du kan köpa drinkbiljetter i förväg. Du dricker så mycket du vill för 99 kronor i så fall.

När jag beställde såg jag inget om drinkbiljetter? Som sagt, vi ska på julbord, kanske det inte finns då? 
  • Anonym (kaptenen)

Till ts:

Jag kan meddela att på våra fartyg gäller dricka med måtta om man inte vill bli avlämnad och ta sig på egen hand!

• Anonym (fyllo)
    Anonym (kaptenen) skrev 2014-12-05 01:52:09 följande:

Till ts:

Jag kan meddela att på våra fartyg gäller dricka med måtta om man inte vill bli avlämnad och ta sig på egen hand!

Äsch. Har aldrig sett någon dricka med måtta på finlandsfärjan.
Svar på tråden Alkohol på dagskryssning