• Smult

Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?

Dom upprepar nu de floskler som är utnötta sedan länge och inte stämt så bra

www.svt.se/nyheter/sverige/finansministern-sd-ar-nyfascistiskt

Det där med "lika mkt värda" är en felöversättning då det heter dignity på engelska som är värdighet i rak översättning. Värde heter value. Ex. Jag har värdighet men våra bilar är olika värda. 

Uppdrag granskning fann att det är vänstern som är fascister med sitt våld och alla utom Löfven har sagt att Magdalena ha fel.

Han höll med henne hos Skavlan och spädde på med att SD haft hakkors på väggarna och järnrör etc.
    Jag har varken sett det ena eller andra som verkar vara myter. Enda vi vet är att några i SD blev överfallna igen, drog sig tillbaka och kände på några rör av lättmetall en minut, varpå polisen grep den som bråkade.

Vi måste minnas att många i SD har misshandlats och en mördats, av de som inte klarar demokrati.

• Svar på tråden Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?
  • Gert
    Anonym (sossesvin) skrev 2014-12-06 18:11:59 följande:

S är desperata för de ser hur sitt stöd sjunker. De har haft runt 35-40 % så länge någon kan minnas, men nu dippar man allt oftare under 30 %. Man har inte haft en stark ledare sedan Göran Persson och man lyssnar alltför mycket på MP och till viss del även V.

Kollar  man SCBs nya statistik så är sossarna framför allt ett parti som invandrare och äldre svenskar röstar på. Att invandrarna röstar på dem är inte konstigt - de vill säkra sina bidrag. Att äldre röstar på dem beror förmodligen på att man röstat S i hela sitt liv och kan inte ändra sig. En generationsfråga alltså, och nu när den nya generationen är på väg in i politiken förlorar S många väljare till de mindre partierna, exempelvis MP, SD och V.

Fast V ligger ganska still eller till och med sjunker. MP likaså. Den enda raketen i svensk politik idag är SD. För dem går det spikrakt uppåt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (sossesvin)
    Gert skrev 2014-12-06 18:16:08 följande:
    Fast V ligger ganska still eller till och med sjunker. MP likaså. Den enda raketen i svensk politik idag är SD. För dem går det spikrakt uppåt.
    Det går ju upp och ner hela tiden, men men...
  • Penida

Jag är socialdemokrat men knappast stolt över "vår" historia och jag är inte glad åt att S väljer att ha en gemensam budget med MP. Är dock glad åt V står ganska så mycket utanför.
    Jag tycker vi måste se var vi är nu och det gäller även SD, skillnaden där är väl att det är ett ganska nytt parti som i mycket verkar stå nära sina historia också idag, få socialdemokrater skulle säga att det som var då var rätt idag, jag ser annat hos SD.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Tycker förövrigt det var dumt av Magdalena Andersson.

Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (Minnesgod)
    Anonym (sossesvin) skrev 2014-12-06 18:11:59 följande:

S är desperata för de ser hur sitt stöd sjunker. De har haft runt 35-40 % så länge någon kan minnas, men nu dippar man allt oftare under 30 %. Man har inte haft en stark ledare sedan Göran Persson och man lyssnar alltför mycket på MP och till viss del även V.

Kollar  man SCBs nya statistik så är sossarna framför allt ett parti som invandrare och äldre svenskar röstar på. Att invandrarna röstar på dem är inte konstigt - de vill säkra sina bidrag. Att äldre röstar på dem beror förmodligen på att man röstat S i hela sitt liv och kan inte ändra sig. En generationsfråga alltså, och nu när den nya generationen är på väg in i politiken förlorar S många väljare till de mindre partierna, exempelvis MP, SD och V.

Det fina med S har varit att de har klarat att regera i minoritet och samarbeta med många, alla utom KD och SD. Det borde M få prova om de kan skärpa sig och bli som för 10 år sedan.

MP ser oftare ut som ett Enfrågeparti än SD, för en generösare invandringspolitik, miljön ser ut som en bisats.
    V har mest kört om vinster i välfärden.
    SD stödjer om S regerar ensamma!
  • Gert
    Penida skrev 2014-12-06 18:22:39 följande:

Tycker förövrigt det var dumt av Magdalena Andersson.

Även Stefan Löfven?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Minnesgod)
    Anonym (sossesvin) skrev 2014-12-06 18:17:49 följande:
    Det går ju upp och ner hela tiden, men men...
    Tror S kommer att förlora på att de hade för bråttom, a.-sen går lite framåt och SD mest men KD kan åka ut.
  • Anonym (Minnesgod)
    Penida skrev 2014-12-06 18:20:45 följande:

Jag är socialdemokrat men knappast stolt över "vår" historia och jag är inte glad åt att S väljer att ha en gemensam budget med MP. Är dock glad åt V står ganska så mycket utanför.
    Jag tycker vi måste se var vi är nu och det gäller även SD, skillnaden där är väl att det är ett ganska nytt parti som i mycket verkar stå nära sina historia också idag, få socialdemokrater skulle säga att det som var då var rätt idag, jag ser annat hos SD.

S och M var nära SD för 10 år sedan.
  • Anonym (Minnesgod)
    Gert skrev 2014-12-06 18:24:10 följande:
    Även Stefan Löfven?
    Båda är utdömda som okunniga av alla kunniga idag.
  • Penida
    Gert skrev 2014-12-06 18:24:10 följande:
    Även Stefan Löfven?
    Det beror på vad du menar?
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?