• Smult

Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?

Dom upprepar nu de floskler som är utnötta sedan länge och inte stämt så bra

www.svt.se/nyheter/sverige/finansministern-sd-ar-nyfascistiskt

Det där med "lika mkt värda" är en felöversättning då det heter dignity på engelska som är värdighet i rak översättning. Värde heter value. Ex. Jag har värdighet men våra bilar är olika värda. 

Uppdrag granskning fann att det är vänstern som är fascister med sitt våld och alla utom Löfven har sagt att Magdalena ha fel.

Han höll med henne hos Skavlan och spädde på med att SD haft hakkors på väggarna och järnrör etc.
    Jag har varken sett det ena eller andra som verkar vara myter. Enda vi vet är att några i SD blev överfallna igen, drog sig tillbaka och kände på några rör av lättmetall en minut, varpå polisen grep den som bråkade.

Vi måste minnas att många i SD har misshandlats och en mördats, av de som inte klarar demokrati.

• Svar på tråden Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?
  • Gert

Stefan Löfven borde först och främst titta lite i sina egen historia. Han är ledare för ett parti som tvångssteriliserade tiotusentals kvinnor under 1900-talet för att eftersträva rashygien. Socialdemokraterna upprättade rasinstitut och rasforskning. De mätte näsor och hakor på svenskar med utländsk härkomst.

Nu har Stefan Löfven och Magdalena Andersson mage att kalla SD för nyfascister. Det bevisar bara att Socialdemokraterna vill undvika sakfrågorna inom invandring och migration eftersom de vet att SD har rätt. Det är svårt att motbevisa någon som har rätt, därför ägnar sig de nu åt skräckpropaganda och smutskastning. De har inte lärt sig någonting. Jag ser fram emot Socialdemokraternas kräftgång i denna valrörelse. Jag gissar att S kommer tappa 2-3 procentenheter i extravalet.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nidingbane

Jag är inte helt säker. Men vad jag tror så finns det en stor avgörande skillnad mellan de som idag kallas fascist, rasist, eller nazist partier mm. Nämligen den tror jag att fascistiska, rasistiska och nazistiska osv i historien öppet erkänt och talat det att de verkligen är det. För vad jag vet så finns det väll inget parti utav de som emot är öppen invandring i Europa idag som öppet erkänner sig som fascister, rasister, nazister, osv. Det vill säga det som nu Löfven och Magdalena anklagar SD för att vara. Men jag kan ha fel.

• Nidingbane

Korrigering

Jag är inte helt säker. Men vad jag tror så finns det en stor avgörande skillnad mellan de som idag kallas fascist, rasist, eller nazist partier mm. Nämligen den tror jag att fascistiska, rasistiska och nazistiska partier osv i historien öppet erkänt och talat det att de verkligen var det. (I alla fall var på ett helt annat sätt än idag) För vad jag vet så finns det väll inget parti utav de som emot är öppen invandring i Europa idag som öppet erkänner sig som fascister, rasister, nazister, osv. Det vill säga det som nu Löfven och Magdalena anklagar SD för att vara. Men jag kan ha fel.

• Anonym (hejhej)
    Smult skrev 2014-12-06 03:52:32 följande:

Dom upprepar nu de floskler som är utnötta sedan länge och inte stämt så bra

www.svt.se/nyheter/sverige/finansministern-sd-ar-nyfascistiskt

Det där med "lika mkt värda" är en felöversättning då det heter dignity på engelska som är värdighet i rak översättning. Värde heter value. Ex. Jag har värdighet men våra bilar är olika värda. 

Uppdrag granskning fann att det är vänstern som är fascister med sitt våld och alla utom Löfven har sagt att Magdalena ha fel.

Han höll med henne hos Skavlan och spädde på med att SD haft hakkors på väggarna och järnrör etc.
    Jag har varken sett det ena eller andra som verkar vara myter. Enda vi vet är att några i SD blev överfallna igen, drog sig tillbaka och kände på några rör av lättmetall en minut, varpå polisen grep den som bråkade.

Vi måste minnas att många i SD har misshandlats och en mördats, av de som inte klarar demokrati.

Det var väl på armarna dom hade hakkors, men hon fick ju avgå. Järnrörsskandalen är ju också sann men där fick ingen gå, så dom är inte konsekventa eller så är det som vanligt att de i toppen alltid klarar sig medans de i botten straffas.
    Sen vilka i SD har mördat och misshandlats och av vilka, du får gärna komma med källor?
  • Nidingbane
    Anonym (hejhej) skrev 2014-12-06 12:49:08 följande:
    Det var väl på armarna dom hade hakkors, men hon fick ju avgå. Järnrörsskandalen är ju också sann men där fick ingen gå, så dom är inte konsekventa eller så är det som vanligt att de i toppen alltid klarar sig medans de i botten straffas.
    Sen vilka i SD har mördat och misshandlats och av vilka, du får gärna komma med källor?
    Det du nämner angående SD är skitdumt. Det finns inget försvar alls för ett sådant agerande tycker jag. Men, men vad det nu än är i världen och Europa så finns det rötägg, skitstövlar t ex sådana som mycket väl kan vara renodlade fascister, rasister, nazister, kommunister, anarkister, terrorister osv, osv dvs. som kan ha en närmast fanatisk grym människosyn mm. Detta är tyvärr inte någonting som man inte kan se utanpå hos en människa. Men som då följaktligen kan söka sig dit där man om möjligt bara kan känna igen sig bara lite, lite. Ja om det så bara är att man där t ex vågar nämna det här med invandringen. Såhär har det varit i alla tiden och som jag i och för sig inte är något konstigt i sig.

• Anonym (hmm)

De talar alltid om historia. 
    Men de själva har ju inte en fin historia. Dvs, de övriga partier. 

Helt sjukt hur en del partier kan klaga så mycket på SD, när de själva har gjort hemska saker under alla år tillbaka i tiden. 

• Anonym (Minnesgod)
    Anonym (hejhej) skrev 2014-12-06 12:49:08 följande:
    Det var på väggarna för länge sedan.

Järnrören är uppfunna av SD-hatarna i Expressen och var lättmetall de kände på efter en attack av SD-hatare, tills polisen kom och tog med sig en våldsman. De har väl rätt att försvara sig då ex. Säpo anser att dom är väldigt utsatta?

2 i toppen fick gå då lite överdrivet.

Många i SD har råkat illa ut, Jimmie själv fick en tårta på sig av en vänsteranarkist men det finns många grövre fall, denna är mest känd
    www.google.se/search&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=GDaDVJCKL7Cr8wf0-oDIAw
    och här gick det värre
    www.google.se/search&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=GDaDVJCKL7Cr8wf0-oDIAw#rls=org.mozilla:sv-SE:official&q=sverigedemokrat+misshandlad+till+d%C3%B6ds
  • Anonym (sossesvin)

S är desperata för de ser hur sitt stöd sjunker. De har haft runt 35-40 % så länge någon kan minnas, men nu dippar man allt oftare under 30 %. Man har inte haft en stark ledare sedan Göran Persson och man lyssnar alltför mycket på MP och till viss del även V.

Kollar  man SCBs nya statistik så är sossarna framför allt ett parti som invandrare och äldre svenskar röstar på. Att invandrarna röstar på dem är inte konstigt - de vill säkra sina bidrag. Att äldre röstar på dem beror förmodligen på att man röstat S i hela sitt liv och kan inte ändra sig. En generationsfråga alltså, och nu när den nya generationen är på väg in i politiken förlorar S många väljare till de mindre partierna, exempelvis MP, SD och V.

• Anonym (Minnesgod)

Om länkarna inte fungerar, googla på
    sverigedemokrat misshandlad till döds
    och
    misshandel gullmarsplan sd

Svar på tråden Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?