Åka bort v.38
Jag åkte ut i skärgården v 38+3. Vattnet gick samma natt och 9 timmar senare var sonen född. Hade inte haft några känningar innan och var övertygad om att jag skulle gå över tiden. Fick åka båt i höga vågor för det blåste upp till storm under natten och sedan bil ett bra tag innan vi tillslut kom fram till förlossningen. När jag pratade med flera av mina kvinnliga släktingar efteråt visade det sig att alla hade haft snabba förlossningar! Trots det skulle jag, med facit i hand, gjort samma val igen. Jag behövde komma bort från stan och ut till min sambo som jobbade där ute och hade jag inte åkt dit hade jag fått klara en hel del smärta ensam innan han skulle hunnit hem.
Hade jag varit du hade jag åkt (om du inte haft några känningar om att nåt är på gång iaf). Det är lika bra att passa på och skulle det starta har ni som du säger nära tillbaka. Det är ju inte säkert att du får en snabb förlossning så ni kanske har en massa tid på er att ta er tillbaka. Skulle det vara så att det går fort finns det ju sjukvård i Danmark också...