Inlägg från: adastra |Visa alla inlägg
  • adastra

Är det själviskt att amma?

Självisk? Nej!
    Men onödigt.
    Tänk att mjölk är full av farliga ämnen som vi får i oss genom mat, föroreningar och allt annat. Har sett en skrämmande dokumentär på TV där de testade i ett labb helt normala och friska kvinnors mjölk. De hittade all möjligt skit i den, rent av farliga ämnen. Enligt programmet så kan detta vara en orsak varför vi har så många allergiska barn trots amningen... Så lura inte er för mycket att om ni ammar så är det säkert!
    Glad att jag valde amningen borta från början. Visste i alla fall vad jag stoppade i mitt barn och må ni tro i dag är de inga bebisar men inga jäkla allergier eller annat skit!

• adastra
    Natulcien skrev 2015-01-16 14:12:07 följande:
    Visst förs miljögifter över till bebisen via bröstmjölken, men det sker även via moderkakan...så i så fall är ju det bästa att inte skaffa barn alls...om man är så orolig för miljögifter. Och du kan aldrig vara helt säker på vad du stoppar i ditt barn. Vad finns egentligen i ersättningspulvret, bananen barnet tuggar på, luften barnet andas och leksaken hen just fick av mormor?
    Att go bananas över specifikt bröstmjölk är nog inte helt genomtänkt. Däremot bör man se över hela barnets livssituation och kost.

Andelen gifter i bröstmjölken är fortfarande så liten att forskare verkar ganska eniga om att fördelarna med bröstmjölken ändå överväger.

En liten nyansering:

sagogrynet.wordpress.com/2010/11/25/amning-och-gifter/

amningsbloggen.blogspot.se/2009/06/darfor-mater-man-miljogifter-i.html
    Ena dagen är forskarna eniga om det ena andra - om någonting annat.
    Jag tycker att amningen är överreklamerad och onödig i ett modernt samhälle.
    Men igen, tycker inte alls att det är själviskt att amma(apropå trådstarrens undran) - alla bestämmer själva hur de vill ha det!
  • adastra
    PrinsessanLeia skrev 2015-01-16 14:54:27 följande:

Hoppas du skojar! Att amning är bra för barnet visar ju alla studier. Blir helt ledsen över en sådan inställning till amning som ju är det mest naturliga och bästa för barnet.

Jag skojar inte, jag tycker det, precis som alla andra tycker hot och dit...
    Detta är onödigt att amma i dag, TYCKER jag! Finns inga studier som bevisar att mjölkersättning att på något sätt sämre än amning...
    Fattar inte varför alla "amningshysteriker" är så känsliga så fort man säger emot? Ta det lugn.. Ingen förbjuder dem som vill amma att fortsätta med det.
  • adastra
    Natulcien skrev 2015-01-16 15:32:26 följande:
    Vem i den här tråden är "amningshysteriker"? Vilka ord är det som är "hysteriska" i inläggen här? Berätta gärna.
    Att du reagerar på det jag skriver och kan inte släppa det!

• adastra
    PrinsessanLeia skrev 2015-01-16 19:48:30 följande:

Jag gissar att du är rätt dåligt påläst kring amning och ex allergier? Ser man det dessutom globalt sett är amning framför ersättning superviktigt eftersom det råder brist på rent vatten på många håll.

Och jag är långt ifrån amningsmaffia kan jag säga. Träffar du på en sån blir du totalsågad

Varför skulle jag vilja läsa om det när jag själv valde bort amningen som ett onödigt inslag i mitt och mitt bebisliv...
    Och inte fått mina barn några allergier till skillnad från alla andras vars barn ammades innan de blev tonåringar, typ...
    Amning var nödvändigt förr men inte nu när vi har så bra ersättningar...
    Och ingen av oss som är med på denna tråd bor i Afrika direkt...
    Bort med amningen säger jag!

• adastra
    fluu skrev 2015-01-17 18:58:17 följande:
    Eh... din sista mening skär sig lite med det du skrivit innan att det är upp till var och en och att du inte vill få skit för att du flaskar...
    Det skär inte alls...
    Alla som vill amma, varsågod, stör mig inte ett dugg, precis som alla som vill rida - deras val, det stör inte mig fast jag hatar hästar... Varför skulle jag sitta sömlös för andras val.
    Jag bara skriver art jag TYCKER att amningen är onödig, i dagens samhälle...

Haha, att jag inte vill få skit? Raring, från vem? Dig? På det patetiska forumet? Du master skämta?! Jisses, tagga ner vet jag eller bring it on!

• adastra
    Natulcien skrev 2015-01-17 19:18:47 följande:
    Skicka gärna länkarna till forskningen kring allergier. För det kan väl inte vara så illa att du baserar dina teorier enbart på dina egna och dina bekantas barn?
    Jag bryr mig inte om forskningen i det fallet precis som jag inte bryr mig om forskningen inom partikelfysik av den enkla anledningen att jag är inte intresserad och finner det inte viktigt...

Dessutom många "allergier" idag är påhittade av föräldrarna själva! Det är nästan så att man vill att ens barn skall vara allergisk, det ligger liksom i tiden!  Men det är en annan tråd!

Basera sitt liv på forskningen överlåter jag till de andra, som inte kan tänka själva utan att hela tiden citera någon artikel eller bok...

Återigen, jag svarade på TS frågan om det är självisk att amma och skrev: "nej, det är inte självisk men onödigt!"
Svar på tråden Är det själviskt att amma?