Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Är det själviskt att amma?

Well.... det finns ju en anledning att amningsfrekvensen är högre i Sverige, okunskapen är inte riktigt lika utbredd... Skit i dem bara.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Natulcien skrev 2015-01-16 14:52:15 följande:
    Hur tänker du nu? Hur kan något som är naturligt och anpassat till en liten bebis vara "överreklamerat" och "onödigt"?
    Att du personligen inte vill amma respekterar jag. Alla gör ju som de vill. Och idag finns bra alternativ i form av ersättning. Men hur kan det vara onödigt och överreklamerat?
    Och vad har modernitet med det hela att göra? Betyder det att det snart är omodernt att bajsa, sova och ha sex också?
  • fluu
    adastra skrev 2015-01-16 15:15:20 följande:
    Jag skojar inte, jag tycker det, precis som alla andra tycker hot och dit...
    Detta är onödigt att amma i dag, TYCKER jag! Finns inga studier som bevisar att mjölkersättning att på något sätt sämre än amning...
    Fattar inte varför alla "amningshysteriker" är så känsliga så fort man säger emot? Ta det lugn.. Ingen förbjuder dem som vill amma att fortsätta med det.
    Nu är det ju inte heller någon som förbjuder någon att köra med ersättning, hur är man "amningshysteriker" då?
  • fluu
    adastra skrev 2015-01-16 16:21:00 följande:
    Att du reagerar på det jag skriver och kan inte släppa det!

Du har missat att det här är ett diskussionsforum?
  • fluu
    adastra skrev 2015-01-17 18:32:09 följande:
    Varför skulle jag vilja läsa om det när jag själv valde bort amningen som ett onödigt inslag i mitt och mitt bebisliv...
    Och inte fått mina barn några allergier till skillnad från alla andras vars barn ammades innan de blev tonåringar, typ...
    Amning var nödvändigt förr men inte nu när vi har så bra ersättningar...
    Och ingen av oss som är med på denna tråd bor i Afrika direkt...
    Bort med amningen säger jag!

Eh... din sista mening skär sig lite med det du skrivit innan att det är upp till var och en och att du inte vill få skit för att du flaskar...
  • fluu
    adastra skrev 2015-01-18 09:19:06 följande:
    Jag bryr mig inte om forskningen i det fallet precis som jag inte bryr mig om forskningen inom partikelfysik av den enkla anledningen att jag är inte intresserad och finner det inte viktigt...

Dessutom många "allergier" idag är påhittade av föräldrarna själva! Det är nästan så att man vill att ens barn skall vara allergisk, det ligger liksom i tiden!  Men det är en annan tråd! smile1.gif

Basera sitt liv på forskningen överlåter jag till de andra, som inte kan tänka själva utan att hela tiden citera någon artikel eller bok...

Återigen, jag svarade på TS frågan om det är självisk att amma och skrev: "nej, det är inte självisk men onödigt!"
    Varför vill man att barnen ska vara allergiska? Mitt barn har två allergier och jag skulle gladeligen ta över båda så hon skulle slippa...
    Och om du skiter i forskningen... varför drar du då upp undersökningen om miljögifter i bröstmjölken? Det rimmar också lite illa...
  • fluu
    adastra skrev 2015-01-18 09:11:42 följande:
    Det skär inte alls...
    Alla som vill amma, varsågod, stör mig inte ett dugg, precis som alla som vill rida - deras val, det stör inte mig fast jag hatar hästar... Varför skulle jag sitta sömlös för andras val.
    Jag bara skriver art jag TYCKER att amningen är onödig, i dagens samhälle...

Haha, att jag inte vill få skit? Raring, från vem? Dig? På det patetiska forumet? Du master skämta?! Jisses, tagga ner vet jag eller bring it on!

"Bort med amningen säger jag!" citat du.... Det är inte samma som att skita blankt i vad andra gör...
    Du är i en himla försvarsposition...
Svar på tråden Är det själviskt att amma?