• Rafael90

Varför firar du jul?

Själv firar jag för främst för att det är mysigt, men det faktum att jag alltid gjort det spelar nog också roll. Skulle dock inte fortsätta med traditionen om den var otrevlig.

Välj det absolut främsta skälet i listan, stämmer flera in (som tex trevligt + god mat) så skriv det i tråden. Alltså firar du jul enbart för att få äta maten fast du inte tycker det är trevligt att fira jul så röstar du på det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför firar du jul?
  • lövet2

Julmys är det bästa som finns. Annars är nog en av mina främsta anledningar det där med ljuset som kommer tillbaka. I det vintermörker vi har här i Norrbotten, så känns det extra speciellt när det vänder ...

• fluu

De tre första alternativen och så några som inte fanns med. Jag dyrkar julen!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee

Alternativ 1, 2, 4, 5, 6 och 7. Och så en hög andra anledningar jag kommer på som är högst personliga.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • SecretMe

Firar inte jul längre, ungarna är stora och bryr sig inte om det heller.
    Pyntar inte mycket, två ljusstakar sedan är det klart.

• pica pica

Firar jul för att det är mysigt! God mat och trevligt umgänge, dvs min man och min mamma. Julklappar har vi slutat med, är onödigt! Det är bästa tänkabara julen för mig/oss. Ingen julhets och inte heller några barn som far runt, perfekt!

• Mascaraklumpar

För att min son ska få känna att han är som alla andra, och för att många i min omgivning skulle bli väldigt besvikna om jag inte ville fira. För mig personligen spelar det ingen större roll, jag har inget emot julen men älskar den inte heller.

• Anonym (Hemska julen...)

Firar jul såtillvida att vi åker till barn och barnbarn och firar. Barnbarn får givetvis julklappar men vuxna barn får "julpåse" med lite julgott.
    Hemma har vi ingen jul mer än julstjärnor i fönsterna och några få tomtar.
    Avskyr julen och kan inte känna något mysigt alls men det är ju som att svära i kyrkan.
    Varannan jul reser vi bort från allt till släktens förfasan men jag tror att fler önskar sig bort men "vågar" inte pga allas påtryckningar.
    Nu ska man inte tro att jag inte vill träffa/ umgås med barn och barnbarn men inte under denna "måste ses i jul" - går alldeles utmärkt att ses någon av de 362 andra dagarna på året......

Svar på tråden Varför firar du jul?