• Popcorn1996

Min klass kör med mig hela tiden

Jag går på gymnasiet och har under min tid där lyckats framkalla väldig dålig respekt hos dom andra i klassen.

Vet inte hur de blev så men problemet ligger i att dom helt enkelt bara kan köra över mig och så blir de som dom vill eftersom jag inte har något att säga till om i stort sätt.

Ett exempel kan vara att dom vill hitta på något i helgen och då föreslår någon att vi är hos mig. Alla instämmer helt och hållet utan att jag har haft någon talan i de hela. känner mig hjälplös och vet inte hur jag ska säga till dom att de inte går för jag orkar inte, då dom är typ 9 stycken som bara trycker på.

säger jag emot så skrattar alla bara och säger att jag ska sluta vara så tråkig. så de känns lönlöst, vet också att dom dyker upp i slutändan ändå trots mina försök att säga åt dom.  

Någon här inne som gick igenom liknande problem under sin skoltid?

och hur man kan hantera problemet?

• Svar på tråden Min klass kör med mig hela tiden
  • Anonym (Tjao)

Om du visar att du är stark och står på dig, så kommer du få respekt. 
    Repsekt får man när man vågar visa en sådan grupp att man är stark. 
    Stå rakryggad, och säg vad du tänker och tycker. 

Sen finns det ju bra och dåliga sätt att formulera detta på. Men försök vara rak i ryggen och ta upp det med någon. 

Kanske du ska ta 1 person åt sidan och berätta hur du upplever det, så du kan få lite stöd från någon i gruppen. Det kan ju vara ett sätt att börja. 

Svar på tråden Min klass kör med mig hela tiden