Inlägg från: Anonym (60 grader) |Visa alla inlägg
  • Anonym (60 grader)

Tvätta kalsonger i 30 grader

Nej det blir givetvis inte rent. Har han inte haft hemkunskap i skolan? Googla fram rätt information åt honom, och om han vägrar tvätta i 60 grader, vägra tvätta dina kläder med hans. 

• Anonym (60 grader)
    sextiotalist skrev 2014-12-07 10:00:10 följande:

De blir säkert tillräckligt rena. Men många fläckar försvinner inte. Det behövs högre temperatur för att det ska ske.

Jag själv föredrar att tvätta underkläder på 60 grader

Men med normal hygien, inga sjukdomar så fungerar det.

Dagens tvättmedel är tillräckligt effektiva.

Däremot så är det bra för tvättmaskinen att köra högre temperaturer.

Nej. De tarmbakterier som hamnar i kalsongerna dör inte i 30 grader. Basic hemkunskap
  • Anonym (60 grader)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-12-07 10:20:24 följande:
    Att de "kommer direkt ändå" är visserligen sant men det är inte ett problem. Problemet är när dessa bakterier får växa till sig, exempelvis genom att man låter dem ligga i en tvättkorg i en vecka (eller ett par dagar för den delen, eller 24 timmar).

När man sedan tvättar dessa underkläder i 30 grader så "försvinner" en del, men långtifrån alla och man tar på sig underkläderna med en koloni som redan är livskraftig. Där ligger problemet, inte att bakterierna finns.
    Prexis. 

Jag hade nog vägrat det mesta om min partner envisats med att tvätta i kallt vatten. Varför är det så viktigt att hålla nere tvättemperaturen?
  • Anonym (60 grader)
    sextiotalist skrev 2014-12-07 13:17:27 följande:
    generellt, stickade plagg ska tvättas i 30 om det inte är ren bomull.

Det bästa är att vädra plagget istället för att tvätta det.
    Ull ska tvättas i 30 grader ja. Många plagg är stickade utan att vara ull. Ull krymper och blir "kompakt" som beskrivs ovan, om det tvättas varmare än 30 grader. Ull kan vädras rent ja. Bra att vi normalt inte har kalsonger/trosor av ull...
Svar på tråden Tvätta kalsonger i 30 grader