• Bella9631

Glömde ta ett p-piller!!

Hej!

Jag glömde att ta mitt p-piller under fredagkvällen då jag alltid tar dem vid kvällstid runt 23.00-00.00. Jag vaknade upp 10.45 på lördagsmorgonen och tog mitt missade p-piller. Alltså hade de gått 35 timmar och 45 minuter mellan pillerna. (Vecka 3 på kartan, Prionelle 28) Efter att jag tog det missade p-pillret på lördagsmorgonen så tog jag även ett piller på kvällen enligt min vanliga tid. Anledningen är för att när jag läst bipackssedeln så står det att man ska ta det missade pillret tilsammans med det vanliga. Så nu är min fråga...

Kan jag bli gravid om det var 35 timmar & 45 minuter emellan pillrerna? Eftersom jag hört att man är skyddad inom de 36 timmarna men att man inte är de efter så är jag orolig att jag kanske kan bli gravid eftersom det var så nära 36 timmar! :(

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Glömde ta ett p-piller!!
  • Rainbow gg

Man KAN ju bli gravid även om man kommer ihåg alla piller.

Har själv prionelle och glömmer ibland, men anledningen till att jag har prionelle är för att man inte behöver ta dem vid samma tidpunkt varje dag samt att man bara "tar ikapp" en missad dag dagen efter. Jag har aldrig hört något om 36 timmar och det är nog många gånger jag gått över den gränsen i så fall.

• Rainbow gg

Har för mig att "insättnings tiden" är en vecka så om du är osäker så vänta en vecka med att ha sex eller använd kondom

• Bella9631

Uppskattar att ni svarade så snabbt, tack! :)

På den kartan jag missade så tog jag det pillret på morgonen men sedan började jag på en ny karta på kvällen och tog mitt piller vid den vanliga tiden. Men tycker ni att jag borde använda kondom i en vecka framöver eller är det ingen fara och kan jag då bara fortsätta som jag gjort innan? :O Missade trots allt bara ett piller men tog de så snabbt jag vaknade dagen efter..

• Rainbow gg

För säkerhets skull så skulle jag inte haft sex på en vecka, om det nu är insättningstiden vilket jag inte minns.

Svar på tråden Glömde ta ett p-piller!!