Hjälp mig hitta annat jobb där jag inte måste vara så social. Orkar inte mer!
Jag har aldrig varit den mest snackiga eller den som gillar det sociala på jobbet, men jag har blivit allt med asocial genom åren och misstänker att jag mer eller mindre har utvecklat social fobi. På mitt jobb har de ständigt After Works och dylikt och det är det värsta jag vet, får alltid hitta på ursäkter. Jag avskyr lunchen då jag inte vill prata om mig själv, eller prata alls, jag har inget att säga dem! Dessutom arbetar vi i ett väldigt stort och öppet kontorslandskap. Önskar av hela mitt hjärta att jag hade haft eget kontor eller ännu hellre arbetat hemifrån.
Själva jobbet i sig klarar jag bra och när det gäller att prata jobbgrejer så kan jag oftast prata också. Men det känns som att jag spelar teater när jag är på jobb för jag vill inte visa hur jag känner inombords (även om de förstås har märkt att jag inte är så social eller pratig). Jag känner att jag inte orkar mycket mer nu. Nu är det snart julfest igen och jag sitter här hemma i panik med magont och gråter.
Min sambo börjar bli väldigt trött på det, vilket jag förstår, då jag har svårt att tänka på annat en hel vecka innan det är dags för nåt sånt här. Tänker så det knakar hur jag ska komma ur det utan att folk ska titta snett på mig. Jag blir på så dåligt humör, sur, arg, ledsen och bråkig, så det går verkligen ut över min stackars sambo också. Sambon skulle ha det bättre som singel och få träffa en normal människa istället för mig. Jag är inte så glad o rolig som jag var när vi träffades.
Detta funkar inte längre, jag måste hitta nåt annat. För jobba måste jag ju. Därför undrar jag om någon har någon idé på yrken där man kan arbeta mer självständigt eller företag där man har möjlighet att arbeta hemifrån? (bor i Stockholm) Jag har erfarenhet inom ekonomi och administration, är ganska duktig på mitt jobb men kan tänka mig att plugga för att hitta nåt som skulle funka bättre.
Jag vet att jag borde tvinga mig att bli mer social, men jag vill verkligen inte för jag tycker det är skitjobbigt. Orkar inte utsätta mig för detta hela tiden. Och det har som sagt bara blivit värre och värre med åren. Vore väldigt tacksam för tips på yrken eller företag som skulle funka!