Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

    Vi som är på god väg mot att äntligen få ett syskon

    God morgon tjejer!!

    Jag hänger faktiskt i bf juli tråden, tycker det känns ok där också. Men roligare här ändå, nu har man ju följt varandra ett tag

    Läser den andra tråden hela tiden också, men skriver inte för vet ju själv hur känsligt det kan vara.

    Nä nu funderar jag på om jag kastar mig ur sängen, springer till skafferiet och trycker i mig digestive, undrar om jag kanske slipper spy idag då? Aja bara prova tydligen....

  • Liten till

    Hoppas du får ett vul till m och m.

    Jag ska på mitt andra den 15dec, om en vecka då borde jag vara i 10+3 enligt senaste vul, eller 10+6 enligt mens.

    Sprang till skafferiet i morse, tur att det är mörkt så inga grannar ser vad man gör, måste sett bra dum ut. Tryckte i mig två digestive och tillbaka 5 min i sängen. Har endast mått svagt illa idag efter det!

    Däremot var spyan nära nyss nät jag hittade sonens matsäck från förra onsdagen... Ganska gröna plättar.. Blä. Hela lådan åkte illa kvickt. Så nu tar jag igen mig på soffan

    Vi har berättat för en del, svårt när man spyr och mår så illa. De jag jobbar närmast på jobbet samt svärföräldrarna och två nära kompisar som vet att vi försökt.

    Tror inte det går att dölja mycket längre här heller. Magen är helt uppsvälld! Men känns ju lite tidigt att köpa mammabyxor nu redan...

  • Liten till
    M och M skrev 2014-12-08 15:11:56 följande:

    Fick inget mer ultraljud Om de bara är av oro gör de det inte, då skulle de inte få göra annat säger de, måste finnas medicinsk orsak. Skit också. Hade behövt det.


    Åh vad tråkigt! Kan du inte söka dig privat då? Det är ju så jag gjort. Har världens bästa privata i Uppsala. Kostar 300 och ingår i högkostnadsskyddet. Så nästa gång skulle jag bara betala typ 180 eller nåt, för då är jag uppe i rätt summa.

    Ringde om inskrivning idag, hade velat ha efter vul, men ända tiden som fanns innan jul var samma dag men kl 09.30. Så funderar på att ta ledigt hela dagen, istället för att åka fram och tillbaka till jobbet hela tiden.
  • Liten till
    M och M skrev 2014-12-08 17:35:51 följande:

    Ja jag ska kolla upp privat gyn. Bor dock i en rätt liten stad så är inte säker att det finns :-\ Högkostnadsskyddet är jag ju redan uppe i så :-P

    Låter sunt att ta en dag ledigt och bara slappna av och göra de där saker sådär innan jul också.

    Jag är inbokad på inskrivning först den 2/1. Hoppade över hälsosamtalet denna gång, dels för att det var jättedåligt med tider och dels för det kändes inte som att jag behövde det. Känns som om jag har koll på allt sånt och lever hälsosamt


    Ja det var så jag också resonerade kring hälsosamtalet, var ju där i våras :-/

    Men kul att få boka in RUL, det gör man här direkt via bm på inskrivningen borde väl kanske blir runt slutet av jan-början av feb.

    Var bor du då? På ett ungefär
  • Liten till
    Chasingdreams skrev 2014-12-08 19:17:38 följande:

    Jag har fått ultraljud inbokat den 8/1. Det känns som galet lång tid. Lyckades övertala landstinget då vår privata ivf-läkare som hjälpte till med distansbehandlingen skulle ha 1500 för det. Idag kom oron över att det inte ska gå vägen. Har haft supermycket symtom men har typ inte känt nåt sen imorse. Hur ska man hålla sig lugn? :)

    När jag mådde illa med sonen var det bara smörgås och bananer som fungerade.


    Förstår att det känns långt med den 8e. Är ju en hel månad dit. men samtidigt är det ju bra, hade du fått ett vul nu så kanske man inte sett nåt, och det hade ju oroat mer än hjälpt. Men sjukt dyrt, 1500?!! Tur att du får via landstinget.

    Symptom kan väl komma och gå lite såhär i början? Själv mår jag illa varje dag, asjobbigt och skönt, fast nu börjar det bli jä****t drygt!

    Vad är du i nu? V7?
  • Liten till

    Jag är redan i v 10!! 11 på fredag enligt vul, imorgon enligt mensen Helt sjukt så fort tiden gått. Är nog mycket för att vi flyttade precis dagarna efter jag plussade, så vi hade mycket att göra. Nu fyller ju sonen på fredag sen är det jul sen är v 12 passerad

  • Liten till
    M och M skrev 2014-12-08 21:31:46 följande:

    Känns som tiden går fort nu Ja! Speciellt runt jul är det ju så mkt som tar upp ens tid och så. Sen är jag så sjukt trött så jag går bara runt i nån dvala hela tiden känns det som.. Inte riktigt närvarande. Jag sover 7-8 timmar per natt men är så sjukt trött på dagen ändå, lamslagen liksom.

    Är ni oroliga för MA? Det är jag känner jag, därför jag skulle vilja ha ett ultraljud efter vecka 12 så skulle det kännas lite mindre risk iaf...

    Ja tänk att det skull ta 26 månader att hamna här...!


    Ja.. Tänk att man längtade efter detta egentligen helvetiska tillstånd i 18månader. Fast om några veckor är det bara positivt, när illamåendet gått över och man börjar känna rörelser

    Fast ibland får jag lite småpanik, hur ska vi klara av en bebis?! Och 2 barn? Har ju glömt allt känns det som.
  • Liten till

    Håller med, man vet alldeles för mycket! Hade foglossning när jag väntade sonen och mådde illa v7-14 ganska exakt har jag för mig

    Ja min lilla skruttunge här hemma går ju redan i förskoleklass, är ju hur stor som helst! Han fyller 6 på fredag <3

    Så han är ju 6 1/2 när bebis kommer så han kommer nog förstå en hel del. Men det blir bra, då slipper han fritids när han går i 1an i allafall

  • Liten till

    Åh vad skönt att ni får ett ultraljud då! Ja hos privat är det så mycket enklare. Men får du det gratis eftersom du kommit upp i högkostnadsskyddet? För helt gratis bara ändå kan det väl inte vara? :-O

    Ja idag har du bombat, tycker det är jätteroligt! Jag går också ut typ 118ggr per dag, kollar av de trådar man är med i och lägger ner. Tar ju många små pauser hela tiden mellan lektioner och så, och då måste man ju ha lite tidsfördriv

    Jag får också för mig ibland att oj, nu börjar jag nog blöda, men det är aldrig nåt annat än lite flytningar, man blir lika lättad varje gång!

    Funderar ni nåt på KUB?

    Jag känner mig tveksam, samtidigt som jag vill göra det. Och tror faktiskt att jag skulle ta bort om det visade sig ha downs syndrom. Hemsk, ja, men tyvärr så känner jag så.

    Sen är jag rädd för att det ska vara nåt annat fel, tänk om barnet inte kan leva utanför magen eller så, och gå hela graviditeten ut. Usch. Nä jag vet varken ut eller in och måste bestämma mig till på måndag!

  • Liten till

    Jag säger 14

    Fick papper idag om inskrivning, och då får man med papper om KUB, nupp och fvp.

    Det kostar 1500 att gör kub här om man är under 35, över så kostar det 300.

    Svårt det där...

Svar på tråden Vi som är på god väg mot att äntligen få ett syskon