• Moster Efraim

Minecraft i julklapp - hur?

Tänkte köpa Minecraft till systerdotter i julklapp. Ska laddas ner till windowsdator. Kan jag skapa i konto i mitt namn, köpa och skriva på presentkort "ladda ner"? Eller måste hon logga in på mitt konto? Isf kanske det är bättre att logga in med hennes mejladress osv (lite lusk hos föräldrar). Men då kommer ju bekräftelsemejl osv till henne. Hur GÖR man?

• Svar på tråden Minecraft i julklapp - hur?
  • Aniiee
    Moster Efraim skrev 2014-12-07 18:50:19 följande:

Tänkte köpa Minecraft till systerdotter i julklapp. Ska laddas ner till windowsdator. Kan jag skapa i konto i mitt namn, köpa och skriva på presentkort "ladda ner"? Eller måste hon logga in på mitt konto? Isf kanske det är bättre att logga in med hennes mejladress osv (lite lusk hos föräldrar). Men då kommer ju bekräftelsemejl osv till henne. Hur GÖR man?

Man skriver ett fint presentkort, typ på ett julkort "Bygga vad du vill, och kanske lite till, god jul från Moster", och lägger i ett kuvert, som man delar ut på julafton, och sen hjälper man henne att ladda ned det på sin dator på julafton.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Moster Efraim

Tack för båda tipsen. Visst vore det enklare att köpa på CD, men inte så många datorer som har DVD-läsare nu för tiden väl? Inte laptoppar iaf. Vilket fick mig att komma att tänka på - det krävs väl ingen stor speldator för minecraft?

• micromat

Jag fixade en ny mail, med användarnamn och lösenord. Betalade och skrev ner det på en lapp som jag målade lite festligt.

När sonen sen fyllde år fick han det i ett kuvert.

Som ett presentkort.. Du skulle kunna göra något liknande.. Sonen har en jävligt seg gammal dator men minecraft funkar på den..

Svar på tråden Minecraft i julklapp - hur?