• estrell

Vanligare med pojkar vid IVF/FET????????

Någon skrev i min GB att det är mycket vanligare att man får en pojke då man gjort IVF, är det någon här som har någon fakta angående detta??? Gäller samma sak då man gjort FET som vi har??? Någon som vet var man kan få statistik på detta iså fall??!!

Blev nämligen själv gravid på min första FET, och väntar mycket riktigt en liten pojke i v 21

Tacksam för svar.....

• Svar på tråden Vanligare med pojkar vid IVF/FET????????
  • pemi

Tror inte det skiljer mot vanliga graviditeter, men säker är jag inte.

Tycker mej iaf ha sett att många här inne fått flickor också.

Själv får jag väl återkomma om en sådär 7-8 månader, om allt går bra nu vill säga...

Kram pemi

• Majblomma12

Jag har läst rapport från Socialstyrelsen ang. detta och det finns inga skillnader mellan IVF-barn och barn tillblivna på "vanligt" sätt.

Tyvärr uppdateras Soc.styr. sökmotor just nu så jag kan inte länka.

• Anne69

Skulle gärna läsa den rapporten..... Jag tillhör nämligen dem som bara känner till par som får pojkar med IVF. Vet faktiskt ingen som fått en flicka - förstår ju att såna finns men inte i min bekantskapskrets.

Jag spekulerar lite kring om det kan vara så att det faktiskt är så att spermietvätten ju tar fram de snabba spermierna och att det då oftast blir pojk-spermier och att det därför blir fler pojkar med ivf. Någon som har teorier kring detta? Gärna av det mer vetenskapliga slaget.....

• Rapunzella

Jag har en flicka genom ICSI, så visst går det att få flickor också!

• Anne69

Skönt att höra Hampelina! Då går det iallafall (inte för att detta med kön alls är särskilt viktigt för oss som har svårt att få barn).

• Teälskare

Från en kompis som gjort IVF/ICSI på Curakliniken i Malmö har jag hört att det kanske är 3-5% vanligare att det blir en pojke av just den anledningen att de spermierna är snabbare.

På mitt jobb är det flera som gjort IVF. En har gjort det två gånger och båda gångerna har det blivit flickor!

Jag tror att det nästan är 50/50 (fifty/fifty)...

Lycka till!

• Centurion

Iors syster: Jag hittar inte rapporten på soc. kan inte du vara snäll och länka?

• Molly78

Vi har fått en flicka genom IVF. Så visst går det att få....

Svar på tråden Vanligare med pojkar vid IVF/FET????????