• molly50

Är FL hackat??

Jag mailade supporten när jag upptäckte att jag,om jag hade velat, kunde uppdatera en tråd jag inte ens skapat själv.

Mattias och Hannah.
  • molly50

Hitttills har ingen info dykt upp i alla fall. Inte vad jag har kunnat se.
    De har dessutom en sida på facebook där de skulle kunna informera också så fort de upptäcker att sidan har blivit hackad. Men ingenting där heller.
    Dåligt,tycker jag!

Mattias och Hannah.
  • molly50

Och fortfarande har ingen information kommit.
    Mer än att det i Dagens fråga skrevs att det troligen inte röde sig om en hackerattack utan om spam som ska ha dubblerat sig.
    Ok,men lite information hade inte skadat och att få vetskap om att man jobbar på att lösa problemet.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Kim Possible skrev 2014-12-08 10:56:54 följande:

Hur kan det "bara" vara spam om det gick att ändra andras trådstartar och även ta över andras konton? 

Det jag såg innan jag loggade ut var att det dels postades nya trådar i alla kategorier samt att även gamla trådar fick ett extra inlägg av samma användare, sen kom det upp "beware"-bild. 

Ja,det undrar jag med.
    Jag upptäckte dessutom att jag hade kunnat komma åt att uppdatera trådstarten i en tråd som jag själv inte ens hade startat.
    Så det låter ju lite märkligt att det ara skulle ha varit spam.
    Och ingen info syns fortfarande till.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Moderator skrev 2014-12-08 14:54:57 följande:

Informationstråd ligger uppe.
    Här ligger tråden
    gamla.familjeliv.se/Forum-20-52/m74484902.html
    /MODERATOR

Men hade det inte varit på sin plats att informera om detta tidigare,och inte nästan ett dygn efteråt? T ex via mail till alla medlemmar eller via er sida på facebook.
    Och varför kan man inte svara i informationstråden?
    Det är säkert många medlemmar som har en massa frågor de vill ha svar på.

För övrigt så tycker jag att det är märkligt att vissa användare togs över och att man,som t ex jag,hade möjlighet att ändra i andras trådar om jag hade velat,om det bara var en spamattack.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    spaceylisie skrev 2014-12-09 00:50:29 följande:

Haha, jag tycker att det absolut roligaste är att hävda att det inte var hackat utan bara spammat - var det bara jag som fick upp den uppfläkta analen på skärmen? :P

Du var inte ensam om det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    SpanskaFlugan skrev 2014-12-08 17:15:59 följande:

Fl:s förmåga att tekniskt handskas med attacker är under all kritik. FL:s förmåga att informera och bemöta sådana attacker är i nivå med Bagdad-Bob....

Håller med! Det år tydligen meningen att man som medlem själv ska ta reda på information när så´nt här händer.
    Riktigt dåligt!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-12-09 18:56:50 följande:

Media är kontaktat, nu får det fan bli ett slut på det här!

Bra gjort!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 20:00:48 följande:

Så är gnällkören igång igen

Buhu, FL skiter i sina medlemmar. Varför hänger ni kvar år ut och år in?

Man kanske trivs här i övrigt. Är det då för mycket begärt att vilja att sidan är säker för alla medlemmar?
    Att utförlig och bra information dyker upp så fort det är möjligt efter en sådan här attack är då definitivt inte för mycket begärt.
    Det ska inte behöva komma nästan ett dygn efteråt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 20:53:54 följande:
    Du vet ju att den inte är säker efter alla hackningar. Ändå hänger du kvar, tydligen har det inte så stor betydelse för dig om den är säker, du går ju ingen annanstans ändå.

Samma gnällande varje gång. Sidan är precis så säker som den behöver vara för att ni skall hänga kvar ändå.
    Det är alltid lika komiskt med gnällspikar, som det är något egensyfte med att gnälla.
    Om säkerheten inte hade haft någon betydelse för mig så hade jag överhuvudtaget inte brytt mig om att klaga.

För övrigt så gnäller ju du med nu,tycker jag,när du gnäller på oss som klagar.
    Det står dig helt fritt att läsa våra klagomål eller låta bli.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    audio skrev 2014-12-11 07:05:10 följande:

Vad otäckt. Vågar man ens vara medlem här ?
    Vad hände egentligen, var det spam eller hack ?

FL påtår att det var ett spam som fördubblade sig. Men med tanke på att vissa kunde logga in med andra användare eller uppdatera andras trådar så tyder det ju på att det var en hackerattack.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nihka skrev 2014-12-11 10:21:00 följande:
    Molly50: "Jag mailade supporten när jag upptäckte att jag,om jag hade velat, kunde uppdatera en tråd jag inte ens skapat själv."

Kan man "hacka in" andra?
    Jag upptäckte att jag kunde komma åt att uppdatera i en annan användares tråd,om jag hade velat.
    Jag skulle knappast tro att detta kan hända om det endast rör sig om spam.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Är FL hackat??