• FDFMGA

Är FL hackat??

Fast det finns ju en SD-spammare här på FL som har en förmåga att massproducera riktigt obehagligt skit när hen blir upprörd.

Men i princip kan det ju lika väl vara en pro-SDare som en anti-SDare som är idioten den här gången

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-12-09 12:17:11 följande:

ÅÅÅÅÅ HJÄÄÄÄLP nu kommer sd-fascisterna å tar oss. Mot skyddsrummen.

Det där är inte roligt - det har förekommit att personliga uppgifter "läckt" från FL.

Det är en sak att bli hotad här där man är anonym, en helt annan att bli hotad för det man skriver här på FL utanför forumet och privat.

Jag skulle åtminstone inte uppskatta den sortens uppvaktning - och min gissning är att jag inte är ensam om att ibland undra med vilken säkerhet man kan förutsätta att anonymiteten är garanterad här.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-09 19:56:23 följande:
    Ja, jag blev helt chockad när hen berättade detta.
    Ja, det är oerhört allvarligt att en person ska behöva polisanmäla hot som hen utsatts för i privatlivet där bakgrunden är det hen står för på Familjeliv.
  • FDFMGA
    Liiz01 skrev 2014-12-09 20:30:07 följande:
    Oj! Kan du berätta vad som hänt?
    Nej, inte utan att personen själv berättar eller ger klartecken till någon av oss andra som fått ta del av det inträffade att ta med detaljer.

Men generellt finns det väl bara två olika möjligheter till att man kan få sin identitet avslöjad här, antingen att någon kommer över personlig info man lämnat till FL:s administration eller också att någon lägger pussel med de små bitar av personlig info man har lämnat efter sig i inläggen och lyckas avslöja vem man är i verkligheten.

Jag kan inte veta hur det gick till här, men de hot som den här personen utsattes för var allvarliga och har polisanmälts.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-11 10:00:51 följande:
    FL har erkänt hack tidigare, så varför skulle de inte göra det nu?
    De har förmodligen ändrat definitionen på vad som avses med spam respektive hack.
    Nog tycker jag att spam inte ska kunna ta kontroll över folks webbläsare och börja posta inlägg i deras namnSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-11 10:21:00 följande:
    Molly50: "Jag mailade supporten när jag upptäckte att jag,om jag hade velat, kunde uppdatera en tråd jag inte ens skapat själv."

Kan man "hacka in" andra?
    Inte mitt område - men för mig är det inte spam om någon har tagit sig in i ett system så pass mycket att man kan posta inlägg i andras namn.

Spam är väl mer typ alla de där inläggen som postas nattetid om asylmissbruk av samma person men med ständigt nya signaturer.
Svar på tråden Är FL hackat??