laady1991 skrev 2014-12-08 16:49:09 följande:
[quote=74486255][quote-nick]winnethepooh skrev 2014-12-08 15:31:28 följande:[/quote-nick]
Men alltså nu måste det väl också bero pâ anledningen till grälet mellan din pappa och din man antar jag. Eftersom det är ganska ovanligt och extremt att folk ryker ihop pâ det viset och slåss fysiskt sâ måste det ju ha varit något allvarligt som hänt mellan dig och din man? Varför annars blev din pappa sâ himla arg?
[/
Ja precis som jag skrev i inlägget så ville jag inte ha med detaljer då någon kanske känner igen mig.
Bråket var inte allvarligt vanligt gnäll i ett äktenskap eller som sambo kan ha men berättade för mamma och hon berätta vidare för pappa ,han ville endast veta och försöka få oss att sluta men det kunde visst inte tas enbart med ord utan blev slagsmål och där ringde jag polisen,barnet blev bara "skrikig" 2-3 minuter då de hoppa på varandra men sen när polisen kom blev hon glad ,tycker om mycket folk så det blev ingrn "stor grej" för henne lilsom tror knappt hon blir sjuk av tre minuter av dåligt miljö....:
Vi kommer ju gå på mötet men vill inte göra det mer än en gång orkar inte trampa på samma plats vill gå vidare....:
Polisen o mannen får ta sitt liksom för slagsmål. Thats it...
Nu känner jag inte till hur det gâr till med en sådan här utredning och känner ingen som varit med om det. Men jag tror nog att barnet kan ha blivit lite chockat av händelsen även om det inte syns pâ honom eller henne nu såhär i efterhand. Alla stora eller ovanliga händelser gör ett enormt stort intryck pâ barn. Sâ det är nog viktigt att ni pratar med barnet om vad som hänt, det måste fâ bearbeta det hela.
Och socialen vill väl vara säker pâ att allt står rätt till och att situationen är säker och trygg för barnet. Om allt är sâ lugnt hos er nu sâ kanske ni inte har något att oroa er för? Men det är viktigt för alla att prata om vad som hände och bearbeta det, att vilja "sopa under mattan" eller gâ vidare sâ fort som möjligt brukar inte hjälpa någon.
Sedan måste ju situationen även bli lite konstig och spänd frân och med nu i och med att din man aldrig mer kan träffa dina föräldrar. Inga familjetillställningar, inga jular, inga födelsedagar? Det måste ju barnet märka och undra över i framtiden. Till exempel antar jag att dina föräldrar inte kommer att bjudas hem till er till barnets födelsedag och i princip aldrig mera sätta sina fötter hemma hos er?