• The Fugly

Ilningar/hugg i livmodertapp samt SD

Ring din barnmorska istället och berätta detta och säg att du är orolig och vill att hon kollar livmodertappen så slipper du själv gissa.

• The Fugly
    AlexandraBerg skrev 2014-12-08 06:23:42 följande:
    Jo, absolut hade jag gjort det... Om hon hade varit den lyssnande typen. Hon säger att allt är normalt, vad det än är. Sitter och knappar lite på datorn och säger "jaaajaaa, deeeeet behöver du inte oroa dig över". Har en känsla av att hon inte ens hör vad jag säger.

Vill inte ropa varg om det inte är någon varg där, eftersom jag troligtvis skulle behöva ringa något sjukhus eller så. Först vill jag veta om jag överdriver, om man säger så. :(
    Jag hade nog i sådant fall ringt förlossningen och frågat. Jag hade sammandragningar vid den tiden men inte så onda som du beskriver och jag hade nog velat att någon kollar att de inte påverkat tappen. Känner även igen ilningarna och hugg men först senare i graviditet så ja, jag tycker nog du ska ringa förlossningen och fråga dem istället om den BM inte är mottaglig. Sen kanske du ska överväga att byta BM om denna inte tar din oro och dina funderingar på allvar. Det tycker jag de alltid ska göra.
  • The Fugly
    AlexandraBerg skrev 2014-12-08 16:38:28 följande:

Okej. Tack! Jag ska ta och göra det faktiskt.

Jo, jag borde nog byta, jag är av den neurotiska sorten och jag antar att jag behöver någon som kan ta det.

Tack för tipsen!

Hoppas du får bättre bemötande! Uppdatera gärna sen och berätta hur det går :)
Svar på tråden Ilningar/hugg i livmodertapp samt SD