• Ninja1

Vad gör ni när barnen vägrar klä på sig?

Ibland brukar det gå bättre för barn ifall de får valmöjligheter! typ "Vill du ha den blå jackan eller den röda?" "Vill du ha jeans eller vill du ha mjuksbyxor?" Att barnet själv får välja allting och hur galet det än blir så är det okej! Kombinationen klänning, jeans, tjocksockar, fotbollsskor och hatt kan bli fantastisk men tillslut kan det gå lättare att komma iväg!
    Kanske kan man till och med sälja in konceptet för sitt barn genom att säga att man ska leka en lek?

• Ninja1

åh! Jag tycker din son låter supergullig om än han testar sina föräldrars tålamod ibland :). Hoppas det löser sig och att denna period slutar snart!

Lemonliz skrev 2014-12-08 09:55:11 följande:

Tack för alla fina tips! Att låta honom välja fungerar ibland, men ofta blir det ett ickesvar, han babblar bara vidare om det han själv funderar på, rymden eller ninja turtles eller vad sju plus elva blir. Till slut blir jag irriterad och skärper rösten och säger - kom igen, nu pratar jag om dina kläder, välj en tröja, annars väljer jag åt dig. Då blir svaret, lika irriterat -(som om han plötsligt hörde mig för första gången): Jag vill inte ha någon tröja! Alternativt: jag vill bara ha poliströjan/fotbollströjan etc som är i tvätten.

Svar på tråden Vad gör ni när barnen vägrar klä på sig?