• Anonym (Hmmm)

Hon sätter barnen mitt i konflikten

Anonym (va fan) skrev 2014-12-09 10:56:43 följande:

Pappan bör vända sig till familjerätten för gemensamt samtal med mamman. Och där be mamma att sluta snacka skit om honom eller ta upp vuxenfrågor (ekonomi) med barnen.

Det mamman håller på med kallas för "parental alienation" och är en allvarlig form av psykisk barnmisshandel. Hon förstör med flit barnens relation till den andra föräldern. En förälder som beter sig så är inte en lämplig förälder.

Om mamman, trots samtal, inte skärper sig har pappan alltid möjligheten att stämma mamman på boendet. Verkligen någonting har bör fundera på om mamman inte skärper sig.

En av min pappas vänner var med om samma sak dock var barnen något yngre men dom hörde endast av sig till sin pappa när dom ville ha pengar. När han sa nej så bröts kontakten mer eller mindre. Deras mamma snackade skit om deras pappa ect. Dom hade inte kontakt på flera år. När dom blev äldre så valde dom att söka upp honom och få svar på vad som var sant/falskt. Idag har dom en bra relation men så jävla taskigt av förälder som inte går jämt ska förstöra relationen mellan barnet och föräldern. Barnet är ju det som är mest oskyldigt i en sån här relation.

Säger även som ovanstående ta kontakt med familjerätten.
  • Anonym (Hmmm)

Ska hon bio mamman bråka om dyra grejor så kan man dra en procent baserat pä inkomst. På hur mycket man kan lägga eller inte, så hoppas man att hon kan sluta bråka sen.

Svar på tråden Hon sätter barnen mitt i konflikten