• Gert

Är Stefan Löfven en dålig förlorare?

Ja, är Stefan Löfven en dålig förlorare?
    Jag tycker att han är det. Död
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Stefan Löfven en dålig förlorare?
  • Ogago

Så länge SD trilskas och saboterar regeringsformen så är Sverige den största förloraren.

Bara en förlorare röstar på en budget som man inte vill ha. SD borde naturligtvis röstat på sin egna budget eller lagt ner sina röster.

• Grande Rock

innehållsrika resonemang som vanligt

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • nihka
    Ogago skrev 2014-12-08 19:51:05 följande:

Så länge SD trilskas och saboterar regeringsformen så är Sverige den största förloraren.

Bara en förlorare röstar på en budget som man inte vill ha. SD borde naturligtvis röstat på sin egna budget eller lagt ner sina röster.

Absolut!
  • Rataxes

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • fluu

Oh yes!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Themis

Jag tycker kanske mest att han har agerat jäkligt stelbent som förhandlare i en relativt svag position, om han nu ville få igenom en budget.

Det är fortfarande en ganska stor del av folket som röstat annorlunda och den som vill ha en politik som de också kan köpa bör ingå en eller annan kompromiss.

Upprepning är repetitionernas moder. /Themis
  • Ogago

87 procent av alla valberättigade i Sverige har *inte* röstat på SD och deras fientliga invandringspolitik - och SD tror dom representerar folket.

• Tekla Svensson

Ja Löfven är inte bara en dålig förlorare han är falsk när han inte håller sej till sanningen utan sitter och ljuger i tv intervju efter tv intervju !

Han påtalar, likt ett mantra att SD skall ha sagt " vi kommer fälla varje regering som inte dansar efter vår pipa..:"

Detta är lögn och förtal av en person som är en så dålig förlorare att han tar till att ljuga friskt utan att ens skämmas över att han sitter i sandlådan!

Detta är vad SD sagt ( vilket får en helt annan innebörd ) (källan är tagen från sossarnas  Boulevardblaska ( aftonbladet)

• Tekla Svensson

men vad tusan? Jag la ju upp bilden på vad SD sagt, men det syns inte?

Nåväl jag skriver väl i det för hand då:

SD: "Vi kommer att försöka fälla varje regering och budgetproposition som ger stöd åt ökad invandring och som ger MP ett avgörande inflytande över migrationspolitiken"

• Ogago
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 23:08:19 följande:
    SD: "Vi kommer att försöka fälla varje regering och budgetproposition som ger stöd åt ökad invandring och som ger MP ett avgörande inflytande över migrationspolitiken"
    Och ändå röstade SD på alliansens budget. En budget som ger stöd åt ökad invandring! Hur falskt är inte det? Hur lögnaktigt är inte det?

Kan man lita på SD i framtiden? Nej!

SD är ett politiskt parti vars ursprung är den nazistiska ideologin. Går det att lita på nazister? Går det att lita på Sverigedemokrater? Samma svar: Nej!

SD driver en lekstuga. SD leker med Sveriges demokratiska system som om det vore en leksak. Självklart bryr sej inte SD om Sveriges land, deras fosterland. Bara sej själva.
  • Grande Rock
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 23:05:52 följande:

Ja Löfven är inte bara en dålig förlorare han är falsk när han inte håller sej till sanningen utan sitter och ljuger i tv intervju efter tv intervju !

Han påtalar, likt ett mantra att SD skall ha sagt " vi kommer fälla varje regering som inte dansar efter vår pipa..:"

Detta är lögn och förtal av en person som är en så dålig förlorare att han tar till att ljuga friskt utan att ens skämmas över att han sitter i sandlådan!

Detta är vad SD sagt ( vilket får en helt annan innebörd ) (källan är tagen från sossarnas  Boulevardblaska ( aftonbladet)

att du inte förstår innebörden av SD's uttalande kan vi ju inte lasta Löfven för
  • Tekla Svensson
    Ogago skrev 2014-12-08 23:15:10 följande:
    Och ändå röstade SD på alliansens budget. En budget som ger stöd åt ökad invandring! Hur falskt är inte det? Hur lögnaktigt är inte det?

Kan man lita på SD i framtiden? Nej!

SD är ett politiskt parti vars ursprung är den nazistiska ideologin. Går det att lita på nazister? Går det att lita på Sverigedemokrater? Samma svar: Nej!

SD driver en lekstuga. SD leker med Sveriges demokratiska system som om det vore en leksak. Självklart bryr sej inte SD om Sveriges land, deras fosterland. Bara sej själva.

De hade ju inget annat val, kommer Alliansen till makten i Mars så  har inte SD annat val då heller än att fälla deras dåraktiga invandringsbudget heller.

Om vi skall snacka rötter och ismer...

Kommunismen har mördat och mördar fortfarande människor som inte delar deras extremistiska åsikter.  Sossarna ägnade sej åt rasbiologi så sent som på 50 talet, de har också samarbetat med Hitler då de lät tyskarna använda Sverige som transitland för att kriga mot andra nordiska länder.

Kommunismen har mördat och förtryck mer människor än nazismen, Hitler hade  hjälp  från en annan ism under andra världskriget, islamismen som  deltog med bataljon på tyskarnas sida...

Kommunism, nazism, islamism... olika namn samma skit! så kom inte och enögt tjata om var SD har sina rötter innan du läst på din historieläxa ordentligt! :)

Till SDs fördel kan jag tycka det är bra att de rensar ut avskum efterhand,allt medan vi har många många brottsdömda 7 klöverpolitiker som har kvar sina uppdrag-men det har du inga problem med då kanske? Här är källan till mitt påstående ( scrolla ner en bit och du kan se vilka brott det handlar om och vilka som likväl sitter på politiska uppdrag-Listan uppdateras med jämna mellanrum) bit.ly/1qBbgPV

Skall vi snacka demokrati så  har 7 klövern tydligt visat att de är Söndagsdemokrater, dvs nyttjar demokrati när de passar deras agenda. Om SD nu har så många fel  hur svårt är det att då argumentera ner dem till en blöt fläck?

Skall vi snacka lekstuga,,ja visst...jag jämför  7 klövern med en barnfamilj.,
    Där sitter vänstern i sandlådan med sina röda spadar i olika nyanser och där sitter högern (alliansen) med sina blåa spadar i olika nyanser och  håller hov för varandra, kastar sand och slår spaden i skallen på motståndaren, detta har pågått i åratal,mestadels på vänsterflanken , sen kom då SD in  och satte sej på sandlådekanten och satte ner foten,dvs var av en annan åsikt ( som de har sin fulla rätt att ha vad du eller jag än tycker om den saken) och från att ha slagit röda spadar i skallen på högern och vice versa slagit blå spadar i skallen på vänstern så gaddar de ihop sej likt barn och börjar  vråla floskler och hittepåord mot  dumma dumma SD som inte inrättar sej i  den "rätta" uppfattningen om hur verkligheten ser ut och kommer att se ut framledes...

Precis som  ungar i en barnfamilj,de kan slåss så hårtussarna yr, ända fram tills mamma eller pappa sätter ned foten och har en annan åsikt än dem själva...då jädrar skall de gadda ihop sej och bli än mer rabiata i sitt beteende än de redan är!

Ang nedröstningen av budgeten så hade de ju inget annat val,det är sossarnas egna tillkortakommanden såväl som MP  och alliansens dito som gjort det möjligt för SD att äntra in i riksdagen och ju mer man för en oansvarig politik, inte minst vad gäller massinvandringen och dess konsekvenser ,dels för s.k etniska svenskar, dels för integrerbara invandrare så är man inget annat än nyttiga idioter - fördel SD.

• Tekla Svensson
    Grande Rock skrev 2014-12-08 23:25:25 följande:
    att du inte förstår innebörden av SD's uttalande kan vi ju inte lasta Löfven för
    Jo jag förstod exakt vad innebörden av dessa ord var och är,men det var inte det som Löfven återgav! LÅGT!
  • Grande Rock
    Tekla Svensson skrev 2014-12-09 00:23:13 följande:
    Jo jag förstod exakt vad innebörden av dessa ord var och är,
    uppenbarligen inte
  • fluu
    Rataxes skrev 2014-12-08 20:01:27 följande:

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mentat

Det Löfven har förlorat är att han inte har lyckats bryta upp Alliansen och återföra (s) till positionen som navet i svensk politik, något som försäkrade dem ett de facto ständigt maktinnehav.

Det var nog hans strategiska mål. När han inte kunde uppnå det valde han att regera vidare med an Alliansbudget fram tills det kan hållas ett extra val hellre än att ge talmannen chansen att se om någon annan ville ta på sig regeringsuppdraget.

Svar på tråden Är Stefan Löfven en dålig förlorare?