• Anonym (..)

Ställ in julen, bonus är ju inte här:(

Anonym (Mamma) skrev 2014-12-09 13:49:28 följande:
    Det här med att värdera lika mycket har jag tagit upp och han säger som du skriver att det absolut inte är så, men det är ju inte så han agerar! Och då lovar han att sluta. Men sen nästa gång gör han likadant!! Vilket gör mej mer och mer arg. Han vet ju att han gärna gör skillnad, då borde han väl tänka på det nästa gång, precis som alla andra när man gör något mindre bra. Då får man väl ändra sig. Vet inte hur jag ska få honom att vara lika sprudlande med ideer och aktiviteter som när bonusarna är här?
    försvarar inte honom nu, men hur gamla är de äldsta barnen respektive de yngsta?
    Är de pojkar eller flickor?
    Många har lättare och tycker det är roligare med äldre barn än med små, i synnerhet pappor då de kan busa runt mer med dem och hitta på mer saker än att springa på öppna förskolan t e x.

Du skriver att du vet att han vet att han gör skillnad på barnen. Han vet om problemet men det upprepar sig alltid. Han kommer inte att ändra sig med andra ord. Det spelar ingen roll hur mycket du skäller, skriker, påminner, bönar och ber.
    Han känner mer för sina äldsta barn och det finns ingenting du och de små barnen kan göra åt det. Bara acceptera läget. Sök familjerådgivning om du vill fortsätta.
    Jag hade däremot inte accepterat att leva ihop med en man som inte accepterar våra barn, och nu är de ju de biologiska barnen. Det är bara du TS som kan ändra situationen. Antingen accepterar du att han känner som han känner, eller så visar du att du inte accepterar det och lämnar.
Svar på tråden Ställ in julen, bonus är ju inte här:(