Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Ställ in julen, bonus är ju inte här:(

Jag förstår honom! Julen är helt oviktig utan sina barn ALLA sina barn.

Ni kan väl fira jul på juldagen vartannat år?! Tror knappast dina barn tar skada av det om inte DU gör det till ett problem!

Skärpning!

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Chillpill) skrev 2014-12-10 08:59:46 följande:

Finns väl inget "rätt och fel" i en allmän bemärkelse.

Du har ditt sätt och han har sitt sätt. Du kan säkert få honom att fira jul i år, men du kan inte få honom att ändra känslan och inställningen till julen, som han känner när hans första barn inte är där.

Ni skulle ju kunna fira en rejäl jul en annan dag än just den 24:e, då hans barn sedan innan också är med. Då kanske julen kan bli lite trevligare hemma hos er.

Exakt mitt förslag också!
  • Anonym (Hmmm)
    BioBonus skrev 2014-12-10 09:43:18 följande:

Fast det är ju HANS barn också, de yngsta är ju gemensamma...

Så det är ok att han firar jul med bara en del av sina egna barn, och skiter i de yngsta bara för att de äldsta är hos sin andra förälder? Eller hur tänker du? Är den typen av särbehandling av egna barn ok?

Vad är problemet med att fira jul med ALLA sina barn VARJE ÅR????
  • Anonym (Hmmm)
    BioBonus skrev 2014-12-10 09:55:14 följande:

Men varför skriver du dina barn till TS när det handlar om deras barn? 

Klart man kan fira jul på juldagen också, men det verkar ju som om pappan anser att man ställer in hela julen för att han inte har alla sina barn där.

Att det bara ska firas jul vartannat år när han har alla sina barn där är ju onekligen ett effektivt sätt att visa de yngre barnen att de inte är lika viktiga som de äldre.

För att de yngre är ts barn men alla barn är hans. Alla barn är lika mkt värda för honom det gör han ju extremt tydligt!

Sen att ts inte bryr sig om de äldre barnen är beklagligt!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Biobonus) skrev 2014-12-10 10:08:00 följande:

Nej, han visar tydligt att det inte är värt att fira jul när de äldre barnen inte är där.

Han visar tydligt för de yngre barnen att det inte är värt att fira om inte deras äldre syskon är med.

Vilket indirekt visar att de yngre barnen inte är lika mycket värda.

Mitt ex hade sitt barn varannan jul. Vi firade därav jul på julafton och på juldagen vartannat år.

Julen var inte lika mkt värt för mig och mina barn heller när inte hela familjen är samlad!

Tycker mannen agerar helt rätt!
  • Anonym (Hmmm)
    BioBonus skrev 2014-12-10 10:19:44 följande:

Men det handlar ju inte om att pappan har föreslagit att de kan fira jul på lilljulafton eller juldagen, utan att han inte anser att de behöver fira jul alls. Ingen julgran, ingen julmat etc.

Jag har skrivit FLERA ggr nu att ts kan ge mannen förslaget! Det går tydligen inte in?!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (T) skrev 2014-12-10 10:27:17 följande:

Det går tydligen inte in för dig att mannans äldsta barn har en mamma där de firar jul o ts man vill i år avskaffa både julgran o julmat.

Är de andra barnen inte ens värda en julgran tycker du?

Fy fasiken för sådana som har din syn!

Är ts helt oförmögen att skaffa en julgran???
  • Anonym (Hmmm)
    BioBonus skrev 2014-12-10 10:31:40 följande:

Hade du inte blivit arg och ledsen om pappan till dina barn sket fullkomligt i att fira jul med dig och dem, sket i att vara med i förberedelserna, sket i att skapa julstämning för dem bara för att hans barn sen tidigare inte var där?

Eller hade du helt glatt gått in med hull och hår och fixat och donat för dig och era barn och hållit god min och tyckt att allt var toppen?

Hade förstått honom helt och hållet och fixat ALLT själv! Det blir ju jul oavsett så det hade inte stört mig alls. Jag hade förstått hans sorg och stöttat honom i det!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (T) skrev 2014-12-10 10:39:05 följande:

Ts är nog förmögen att fixa ALLT.

Men ska barnen se och känna sin pappas Omedverkan ? Det är rättvist o okej?

Att pappan ens har dessa tankar bevisar ju att han ej är rättvis.

Här hemma har detta gått över huvudet på min man INGEN får ens ifrågasätta bonus längre. Igår fick jag höra din jävla subba så jag tar nog våra barn o flyttar efter jul.

Att dessa bonusbarn ska särbehandlas så till milda grad så att gemensamma barnet/barnen hamnar i kläm är inte okej!

Mina barn lider inte det minsta av att JAG fixar allt med julen! Trams!!!

Alla barn är lika mkt värda, inte bara de nya ungarna!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (T) skrev 2014-12-10 11:08:54 följande:

Har dina barn en pappa som fick avskaffa julgran o julmat?

Nej mina barn kommer som tur är aldrig ha en självisk och totalt oförstående styvmorsa!
Svar på tråden Ställ in julen, bonus är ju inte här:(