• Iam

Ställ in julen, bonus är ju inte här:(

Ställ en enkel fråga till honom.

"Är dina äldsta barn värda mer än dina yngsta? "

När han förhoppningsvis svarar: Absolut inte säger du:

" då slutar du agerar som om det vore så NU. Antingen värderar du alla dina barn lika mycket nu, eller så kan du göra det varannan vecka sen, när jag tröttnat på hur du värderar familjemedlemmar och lämnat"

Det gör mig fly förbannad när föräldrar behandlar sina barn olika.. speciellt när dom kräver att andra ska kompensera för deras brister.

• Iam

Jag finner det intressant att bonusmammor alltid undantag ska behandla sina bonusbarn på samma sätt som sina biologiska... vilket tex hmmm här ovan varit inne på...

Men en biologisk förälder har inget ansvar alls att behandla alla sina egna barn på samna sätt. .. vilket även det hmmm är inne på.

Hur ligger det egentligen till med era hjärtan och era hjärnor? Något står helt klart inte rätt till om man använder sig av ovan logik.

• Iam
    Anonym (Chillpill) skrev 2014-12-10 17:00:36 följande:

Det kan ju vara olika personer som svarar här, och i den andra tråden du läst?

Jag läser många trådar... dom flesta i styvfamiljforumet faktiskt.

Denna logik är inte alls ovanlig... Skrämmande nog.
  • Iam
    Anonym (Varannan-jul) skrev 2014-12-11 07:07:27 följande:

Eller så tycker de precis som Hmm att det blir riktigare jul när man firar med sina syskon på juldagen.

Vi gör inte så, men vad min dotter anbelangar så blir det absolut inte lika bra utan hennes bröder...

Fast det handlar ju inte om att fira en annan dag. Det handlar ju om att han vill ställa in julen för två barn.

Jag fattar inte för mitt liv att så många kan tycka det är ok.

Hade jag som bonusmamma skrivit att jag inte känner att jag vill lägga tid och pengar på att fixa en jul för mina bonusar hade jag blivit lynchad. Men så fort kvinnorna på fl kan relatera till "sina barn" och "den nya häxans barn" och det är till fördel för "sina barn" då får man gärna kasta bastarderna till vargarna.

Jag blir så jävla förbannad på ert hyckleri. Jag hoppas att ni skäms och att era barn aldrig behöver utsättas för sådan idioti som ni, deras egna mammor, förespråkar.
Svar på tråden Ställ in julen, bonus är ju inte här:(