Inlägg från: Eerie |Visa alla inlägg
  • Eerie

Mobbingen mot SD

så du röstar på st för att du tycker synd om dem, inte för att du sympatiserar med deras åsikter?'
    stackars förtryckta sd får din pity-vote?

• Eerie
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 11:44:49 följande:
    En vän skrev en bra fråga på facebook häromdagen:
    Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.
    Samtidigt är han förbannad för att SD inte röstade på hans budget. Hade inte det gjort honom till en rasist som samarbetar med rasister om han fått deras röster istället??
    Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak"

Sammanfattar det hela ganska bra tycker jag.
    fast jag tror de flesta väntat sig att sd skulle lägga ner sina röster, inte att de skulle rösta på regeringen. detta eftersom ingen av budgetarna var förenlig med sds politik överhuvudtaget. men nu var ju sd rörande tydliga med tat de inte var ute efter att lyfta vad det tycker är det bästa alternativet, de ville bara sänka regeringen och hade alliansen varit regering hade de röstat ner den istället.
  • Eerie

jag tycker människor som kallar antirasistiskt motstånd mobbing är så sjukt obehagliga.

• Eerie
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-09 13:52:43 följande:
    Är du medveten om att ditt inlägg är rasistiskt? DE hotar inte. NÅGRA som är SD:are hotar.

Jag kan lova dig att ingen av de jag känner som röstat på SD har hotat någon. Dra inte alla över en kam.
    ok nu undrar jag hur du definierar rasism. för att kalla det där rasism är helt befängt
Svar på tråden Mobbingen mot SD