Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Mobbingen mot SD

Jag håller med. Politiken har fått en anda av förskola över sig, otroligt barnsligt. Istället för att fokusera på vad de själva kan göra bättre klagar och gnäller de på alla andra.
    13% la sin röst på SD, det smarta borde vara att försöka reda ut VARFÖR och vad de kan göra för att slippa att SD får så många röster att de kan vara vågmästare.

Jag har inte ett dugg intresse av att veta vad ett parti har emot ett annat, jag är inte dum, jag fattar givetvis att alla partier tycker att just det egna partiet är det bästa valet, jag vill att de ska tala om varför de är så bra så att jag blir övertygad om att lägga min röst på just dem.

Oavsett vad man tycker om ett parti så beter man sig inte så som de har gjort mot SD. Det förlorar de bara på. Att sitta och säga att de inte tänker rösta med SD i någon fråga är barnsligt. Lyssna på vad de har att säga, avgör sen, de KAN ha en bra poäng i det de säger även om man inte håller med om alla andra frågor.
    Samarbeta om det som är bra, rösta emot det man inte tycker är bra, det är väl det politiken handlar om när inget parti blir starkast helt i sig själv? Eller har jag fattat helt fel?

• SupersurasunkSara
    Gathenhielm skrev 2014-12-09 11:33:53 följande:

Jag har funderat på varför vänsterfalangen har gått Arnstad med sina fascistskrik i synnerhet nu på sistone. Kan tänka mig att det handlar om att tvinga alliansen till att ta avstånd från SD.

En vän skrev en bra fråga på facebook häromdagen:
    Kan någon förklara följande för mig. När SD röstar på Alliansens budget hävdar Löfven att Alliansen inlett samarbete med SD och insinuerar att Alliansen blivit rasistiska.
    Samtidigt är han förbannad för att SD inte röstade på hans budget. Hade inte det gjort honom till en rasist som samarbetar med rasister om han fått deras röster istället??
    Jag förstår inte logiken. Men jag gissar att det "inte är samma sak"

Sammanfattar det hela ganska bra tycker jag.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 11:50:20 följande:
    men SD själva gjorde ju inte detta när det röstade emot förslaget till förbättringar för våra pensionärer när alliansen satt vi makten och sen återigen nör rödgröna la fram förslag tilll förbättringar för pensionärerna

SD röstade emot regeringen och säger själva att man ska göra samma sak mot alliansen om man inte får igenom sin invandrarpolitik, är det att lyssna? det luktar mer utpressning, så är det några som har sandlådabeteende så är det SD vilket kostar oss skattebetalare oavsett partifärg enorma summor.

har du också  missat att SD själva också säger att man går til val i invandrarfrågan, inte ett ord om de övriga frågorna, fast det blir ju lite svårt att gå til val och hävda att man vill förbättra det för pensionärerna när man nu två gånger har gjort tvärtemot sin partilinje. SD är alltså inte trovärdiga.
    Fast så gör ju alla partier. Miljöpariet vill få igenom vissa saker och lovar sossarna att om de får igenom det så röstar de med dem i en annan fråga. SD´s problem är att de vill minska invandringen och de får då svårt att få något annat parti att gå med på det mot att få SD´s röst i en annan fråga. Helt ok, man ska som sagt rösta med det man tycker är bra och mot det man inte tycker är bra.
    Och kohandla när man kan. Det är så de gör, allihopa.

Jag har inte alls missat att SD gick till val med invandrarfrågan, det är ju av den orsaken de trots allt fick 13%, men de har en hel del annat också i sitt partiprogram som jag har läst eftersom jag läste allas. Vad som stod minns jag inte i detalj, men det handlade inte enkom om invandrarfrågan iaf. Det är det jag menar, om SD kommer med ett förslag som i grund och botten är ett som någon annan också har, om än med några skillnader så finns ingen anledning att rösta nej bara för att förslaget kommer från SD.

Att de röstat emot alliansen i frågan om pensionärerna har jag ingen koll på så orsaken till det kan jag inte svara på. Kan finnas fler orsaker, alliansen kanske ville ha 'fel' förbättringar gentemot vad SD tyckte, eller så vägrade alliansen rösta med SD i något annat. Det kan jag som sagt inte svara på.

• SupersurasunkSara
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 12:05:06 följande:
    SD problem är att de är extrema i sin invandringspolitik.

SD är ett enfrågesparti, detta har man visat genom både handling och ord nu, och nej man måste inte sammarbeta med ett parti oavsett om det är rasitiskt eller inte.
    Det här är inte skolan där alla får vara med, antingen har man egen majoritet eller så har man samarbetspartier, slår det er inte faktumet att partier som är mindre än SD har mer makt och inflytande? Fråga er varför.

Och ja SD har annat i sitt partiprogram men dom har ju gått emot det genom sitt agerande både när alliansen satt i regeringen och nu när rödgröna gör det, det håller alltså inte att peka på partiprogrammet när man skiter i det när det kommer till omröstningar, handlingar säger mer än ord
    Nej, man måste inte samarbeta, men då får man finna sig i att bli bortröstad utan att bli som en gnällig snorunge vilket Löfven blev.

Som sagt, vad som hände under förra perioden kan jag inte säga något om då jag inte har koll.

Som någon skrev, detta är OT. Tråden handlar om mobbing mot SD. Och det är fel anser jag, oavsett deras åsikter. Det är inte ok att mobba muslimer heller. Eller rödhåriga osv.

• SupersurasunkSara
    Donum skrev 2014-12-09 12:27:43 följande:
    På vilket sätt menar du att SD mobbas?
    Om det är det du menar, alltså. Jag är inte säker på att jag förstår dig rätt.
    När de höll tal skramlade folk med nycklar för att ingen skulle höra tex. Jag må tycka att deras åsikter är åt helsike, men antingen går jag inte dit eller så går jag dit men är tyst och lyssnar. Att vända ryggen är en sak, det stör inte för de som ville lyssna, att skramla med nycklarna är fel.

Att skriva så som de flesta tidningarna skriver är inte heller ok. Sakligt rapportera utan att lägga in känslor, oavsett vilka känslorna är, DET är journalisternas uppgift. Anser jag. Oavsett vilket parti man skriver om.

• SupersurasunkSara
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 12:33:20 följande:
    Gnällig snorunge? det är just sån sandlådestil som de flesta väljare är trötta på, detta tramsande som i slutänden inte leder någonstans utan kostar Sverige en massa pengar.

De rödgröna vann valet det kan man tycka vad man vill om, alliansen är inte överförtjusta i det men har oliks SD faktiskt tagit sitt ansvar och valde att följa den praxis som finns istället för att skapa kaos.
    Det enda detta extraval kan leda til, och ja extraval det är inte en folkomröstning om invandrare, är möjligt att det blir regeringskifte, det kommer inte leda till att SD får igenom sin invadnringspolitik, och sen ska du minnas att SD har lovat att fälla alla budgettar som inte gör som SD vill. Så frågan är vilka är 'snorungarna' är om man nu ska sjunka till er nivå.

Sen är det ju snarare så att SD är de som mobbar andra, bla muslimer, det är helt enkelt oförskämt fräckt när mobbare försöker utmåla sig själva till offer.
    Nu är det ju inte SD själva som skrivit att de är mobbade. Vem påstår att det är en folkomröstning om invandrarfrågan?

Faktum är att Löfven beter sig som en tjurig snorunge i mina ögon.
  • SupersurasunkSara
    Donum skrev 2014-12-09 12:59:34 följande:
    Så andra människors åsiktsfrihet ska begränsas men inte SDs?
    Sd:are har mig veterligt inte stått och skramlat med nycklar när någon hållit tal. Hur du kan få det till att det handlar om åsiktsfrihet som ska begränsas vet jag inte, jag talar om allmänt hyfs och att sluta mobba för att någon tycker annorlunda. Har även skrivit att det inte är ok att mobba muslimer. Hade en muslim stått och hållit tal över Islam och någon stått och skramlat med nycklar för att ingen skulle höra är det lika illa.
    Åsiktsfriheten och rätten att protestera mot något man tycker är fel blir lika tydlig men inte ohyfsad genom att vända ryggen till.

HUR man uttrycker sig hör också till. En journalist ska inte lägga in egna värderingar när de skriver i en tidning. Vad någon skriver i en egen blogg är upp till var och en och deras eget samvete och om de vill bli anmälda eller inte.

Kan du inte se skillnaden är det ingen idé att jag försöker förklara det för dig.

• SupersurasunkSara

Och jag ser samma som jag ser att TS skriver. Många jag aldrig skulle tro röstade på SD gör det för att de upplever att de inte har något annat val.

Är född och uppvuxen i Södertälje och många invandrare röstar på SD. Äldre som sett Sverige växa och alltid röstat på sossarna/moderaterna röstade på SD osv.
    Allt för att inget parti vågar ta tag i invandrarfrågan utan bara kör på utan att se vart det leder.
    Är det vad ni vill? Vad alla andra partier vill? Att folk anser sig inte ha något annat val än att rösta på SD?
    JAG vill inte ha det så. Jag vill att frågan på allvar tas upp och ses över av andra partier än SD.
    Att det öppet och ärligt diskuteras vad det är som så pass många ändå av det svenska folket protesterar emot genom att rösta på SD. Ja, jag vet att 87% röstade på annat, det behöver ni inte tjata om mer, men det var 13% i detta val. Nästa kanske det är 20% eller mer och då är det lite sent att ta tag i frågan.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mia) skrev 2014-12-09 13:46:41 följande:
    Nej, de brukar ju istället hota sina meningsmotståndare, senast häromdagen kring en artikel. Men även läkaren som inte ville släppa in JÅ på besök, forskaren/Geriatrikern Yngve och div journalister som inte hållt med SD.
    Är du medveten om att ditt inlägg är rasistiskt? DE hotar inte. NÅGRA som är SD:are hotar.

Jag kan lova dig att ingen av de jag känner som röstat på SD har hotat någon. Dra inte alla över en kam.
  • SupersurasunkSara
    Donum skrev 2014-12-09 13:53:27 följande:
    Det är naturligtvis åsiktsfrihet att protestera mot någon annans åsikt. Om människor inte ska få protestera mot SD:s åsikter så innebär ju det att deras åsiktsfrihet ska begränsas. 
    Jag har aldrig skrivit att de inte får protestera.
  • SupersurasunkSara
    Eerie skrev 2014-12-09 14:01:10 följande:
    ok nu undrar jag hur du definierar rasism. för att kalla det där rasism är helt befängt
    "Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör."
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Mia) skrev 2014-12-09 16:19:08 följande:
    Rasistiskt mot vem? Är SD en ras? Haha! Det är väldigt märkligt att det kan skrivas kritiskt om andra partier men det är i stort sett bara när det gäller SD som det blir grova hot. Flera journalister har gått ut med det bla och jag vet att läkaren tom fick lämna sitt hem pga hoten. I sann SD anda
    Läs om läs rätt.

Ang att skrivas kritiskt, ingt annat parti har det skrivits om så som det skrivits om SD. De flesta klarar av att skriva sakligt om alla andra partier utom om SD. På tv blev det ju direkt skrattretande i början, sen vet jag inte vad som hände, då blev de nästan smöriga istället. Kanske var det någon som bannade de i öronsnäckan eller nåt.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (muppar) skrev 2014-12-09 16:16:34 följande:

Det är inte mobbing , det är att smaka på sin egen medicin !!!

SD har under decennier spytt ut sitt hat , kallat folk för det ena och det andra, men när man själv får smaka på sin del av kakan så brölar man högst av alla.

PS! De kallas inte för facister de ÄR facister enligt en ganska enig forskarkår både i sverige och utanför sverige. Kanske på tiden att man börjar kalla dem för sitt rätta namn

Nej, det är de inte alls eniga om. Tvärtom säger de att SD INTE är facistiskt och varnar tom för att kalla dem för det när det inte stämmer.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mia) skrev 2014-12-09 17:30:50 följande:
    Det kan ju bero på att inget annat parti beter sig eller uttrycker sig så som SD gör? Vilket parti som helst skulle få samma sak om de betende sig på samma sätt som SD .
    Det ska inte spela någon roll. En journalist ska inte lägga in egna värderingar.
Svar på tråden Mobbingen mot SD