Mobbingen mot SD
Jag håller med. Politiken har fått en anda av förskola över sig, otroligt barnsligt. Istället för att fokusera på vad de själva kan göra bättre klagar och gnäller de på alla andra.
13% la sin röst på SD, det smarta borde vara att försöka reda ut VARFÖR och vad de kan göra för att slippa att SD får så många röster att de kan vara vågmästare.
Jag har inte ett dugg intresse av att veta vad ett parti har emot ett annat, jag är inte dum, jag fattar givetvis att alla partier tycker att just det egna partiet är det bästa valet, jag vill att de ska tala om varför de är så bra så att jag blir övertygad om att lägga min röst på just dem.
Oavsett vad man tycker om ett parti så beter man sig inte så som de har gjort mot SD. Det förlorar de bara på. Att sitta och säga att de inte tänker rösta med SD i någon fråga är barnsligt. Lyssna på vad de har att säga, avgör sen, de KAN ha en bra poäng i det de säger även om man inte håller med om alla andra frågor.
Samarbeta om det som är bra, rösta emot det man inte tycker är bra, det är väl det politiken handlar om när inget parti blir starkast helt i sig själv? Eller har jag fattat helt fel?