Astilbe skrev 2014-12-09 14:33:53 följande:
Ok. Det kommer nog bli en elektrisk då. Kanske inte det roligaste att lägga pengar på. Vill få så mycket jag kan i ordning men vissa saker är, som du säger, svåra att veta om man kommer behöva. (Planeringsfreaket i mig kommer inte att få det lätt)
Vet du om kroppen klarar att varken amma eller pumpa på hela nätter? Eller sinar mjölken då?
Det är nog (tyvärr!

) också individuellt, vissa får ju kämpa jättemycket för att få igång produktionen och då är det kanske ett minus att inte amma på nätterna, men det behöver inte alls vara något problem. Om du ammar som det första och sista du gör på dagen blir det ju bara 7-8 timmars paus, det borde funka tycker jag, men som sagt - svårt att veta säkert innan! Är det viktigt för dig att få amningen att fungera så se till att du har 100% lugn och ro till att fokusera på den dagtid (dvs helst någon som är hemma med dig och kan stå för all service till dig och bebisen), så du kan amma så ofta och länge som det behövs och inte behöva ägna dig åt något annat.
Angående kontrollfreak: tell me about it! Jag är dessutom lite snål så å ena sidan ville jag ha allt fixat på förhand, å andra sidan ville jag inte köpa nåt jag inte skulle komma att behöva. Dålig kombo

Blev ju ändå några rätt onödiga inköp och något som jag missat och fick be min mamma köpa på väg till första bebisbesöket. Kan man låna på prov av någon annan i början är det bästa alternativet tycker jag